Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: SB subwoofers
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


SB subwoofers

 Post Reply Post Reply Page  <1 18192021>
Author
Message
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB subwoofers
    Posted: 04 Jun 2014 at 12:42
Det ser dæleme godt ud :-)
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2014 at 12:45
Hvilken type maling skal der bruges til den Bosch PFS 65 ?
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2014 at 13:24
Originally posted by Fasen

Hvilken type maling skal der bruges til den Bosch PFS 65 ?


Der kan faktisk anvendes alle slags maling - både vandfortyndet og mineral fortyndet.
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2014 at 13:26
Ok, kunne være man skulle investere i sådan en satan
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2014 at 13:34
Jeg har nu leget en ganske lille smule (og der er meget mere i vente resten af dagen i dag!!), men jeg kan allerede nu komme med mine første indtryk:
Det er muligt at det kommer til at lyde som en kliché, men der er altså korrekt når Busk skriver at "bas skal have plads"
Jeg har under mine nuværende omstændigheder ikke mulighed for at udnytte en brøkdel af disse subbers potentiale, men alligevel.
Jeg sad og så de første 15 minutter af "Master and Commander" - første gang at skibet kommer under angreb. Selv om jeg ikke kan spille højt - ja ikke engang halv-højt - så er der alligevel noget over disse subber, som jeg ikke har oplevet før. Min forrige sub, som jeg stadig har stående, er en kompakt lille sag med én aktiv 10" og én passiv 10" - dertil er der en 600 watt forstærker til at sætte det hele i bevægelse
Og den kan spille højt og dybt - men!! Den kan slet ikke på samme måde sætte luften i bevægelse. Med de nye subber på samme volumen så får jeg den der "umpf" i brystet. Umpf´et der kommer fordi trykket i rummet stiger markant - og det er bare den fede fornemmelse. Det er den følelse jeg var ude efter. Der hvor at se en film også bliver at "mærke" filmen

Resten af eftermiddagen skal jeg fortsætte med at lege og fifle med indstillinger. Jeg vil bl.a. kører en ekstra med DSPeaker Cinema for at se om jeg kan få endnu mere ud af systemet.

Hvis der er interesse skriver jeg gerne flere indtryk efter hånden
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2014 at 13:37
Originally posted by Fasen

Ok, kunne være man skulle investere i sådan en satan


Ja - den er ikke tosset
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2014 at 13:53
Der er ingen erstatning for membran areal

Jeg håber selv at opnå samme følelse ved at gå fra 10" -> 12".

Og skulle de ikke være nok, kan jeg splitte LFE signalet op og smide et i LFE indgangen på den af mine DS 4.0 der trækker mine 15" .Så burde det være nok til 20 kvmt.. Eller måske...

Edited by Fasen - 04 Jun 2014 at 13:53
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2014 at 14:07
Originally posted by Fasen

Der er ingen erstatning for membran areal

Jeg håber selv at opnå samme følelse ved at gå fra 10" -> 12".

Og skulle de ikke være nok, kan jeg splitte LFE signalet op og smide et i LFE indgangen på den af mine DS 4.0 der trækker mine 15" .Så burde det være nok til 20 kvmt.. Eller måske...


Nu siger du "nok" - det ord kender jeg ikke!
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2014 at 15:29
HAHA ja ok
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2014 at 16:14
Nu er der gået et par timer mere med at lytte/lege og det første indtryk er bare blevet bekræftet!
Nu har jeg ikke noget måle-software ala Clio (eller hvad det nu hedder), men jeg har foretaget en simpel måling med en tone generator og en lydtryksmåler. Det ser ud til at jeg har en kurve der siger +/- 1,5 dB fra 100 Hz og ned til 20 Hz - og det er da ikke så tosset
Eneste undtagelse er et lille dyk på -5 dB ved 75 Hz.

Men jeg kan bare sige:
Hold da kæft (undskyld udtrykket), hvor kan jeg komme til at elske fornemmelsen af lydtryk. Denne fysiske følelse i kroppen, selv ved ganske moderate volumen. Det er bare NICE!!!
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 18192021>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz