Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: SB subwoofers
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


SB subwoofers

 Post Reply Post Reply Page  <1 1516171819 21>
Author
Message
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB subwoofers
    Posted: 28 Maj 2014 at 10:58
Originally posted by Svend

Originally posted by Svenskeren

Efter grundige refleksioner er jeg også kommet frem til den tolkning Men men - man lærer så længe man lever! Knap så mugne hilsner

 


MDF skal grundes, især endestykker, der suger som en svamp.  Har du ikke spartlet dine facetter?


Alle endestykker er "forsejlet" med at blanding af PVA lim og vand i 1:1 - et råd som jeg læste her på siden engang. Det har fungeret helt fantastisk.
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maj 2014 at 11:38
Originally posted by Svenskeren

Originally posted by Svend

Originally posted by Svenskeren

Efter grundige refleksioner er jeg også kommet frem til den tolkning Men men - man lærer så længe man lever! Knap så mugne hilsner

 


MDF skal grundes, især endestykker, der suger som en svamp.  Har du ikke spartlet dine facetter?


Alle endestykker er "forsejlet" med at blanding af PVA lim og vand i 1:1 - et råd som jeg læste her på siden engang. Det har fungeret helt fantastisk.

Det er jo lige før, det er en coating til en papirmembran.
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maj 2014 at 13:28
Originally posted by Svenskeren

Originally posted by Svend

Originally posted by Svenskeren

Efter grundige refleksioner er jeg også kommet frem til den tolkning Men men - man lærer så længe man lever! Knap så mugne hilsner

 


MDF skal grundes, især endestykker, der suger som en svamp.  Har du ikke spartlet dine facetter?


Alle endestykker er "forsejlet" med at blanding af PVA lim og vand i 1:1 - et råd som jeg læste her på siden engang. Det har fungeret helt fantastisk.
 
Thumbs UpThumbs Up       Så kan du snart servere Armagnac på dine nye flotte sofaborde.....
Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maj 2014 at 15:44
Det ville være en mulighed. Jeg må dog indrømme at jeg er mere end "øl og bacon"-fyr
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maj 2014 at 18:01
Originally posted by Svenskeren

Det ville være en mulighed. Jeg må dog indrømme at jeg er mere end "øl og bacon"-fyr
TongueTongue..... 
Hvordan ser iøvrigt resten af setuppet ud som skal spille sammen med de nye sofaborde?
Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maj 2014 at 18:23
Originally posted by Svend

Originally posted by Svenskeren

Det ville være en mulighed. Jeg må dog indrømme at jeg er mere end "øl og bacon"-fyr


TongueTongue..... 

Hvordan ser iøvrigt resten af setuppet ud som skal spille sammen med de nye sofaborde?


Ja - de kommer til at spille 90% til film og det bliver sammen med:
En Onkyo surroundreceiver
Panasonic BluRay afspiller
Højttalere fra XTZ
Dertil har jeg en Popcorn Hour media server, hvor alt musikken ligger - sammen med en hel del film efterhånden.
Subberne vil blive trukket af en Reckhorn A-407 forstærker (som gerne snart skal komme fra Tyskland)

Som jeg har nævnt før i denne tråd, så er disse subber ikke bygget til mit nuværende rum/setup. Jeg har bygget så at jeg ikke behøver at bygge subber igen lige med det samme
Jeg har planer om at bygge alle højttalere selv til et 7.1 (eller 9.2) system, men det bliver når vi bor et sted med mere plads.

Edited by Svenskeren - 28 Maj 2014 at 18:26
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2014 at 13:03
Hurra - en formiddag uden regn, så jeg kunne give subberne den første topmaling!
Jeg skal dog indrømme at det var med lidt dårlig samvittighed at jeg malede. Det er jo trods alt helligdag i dag (også i Frankrig) og jeg tror at jeg allerede er bagud på point hos naboerne

Nå men det gik alligevel og her er et par billeder.
Note: Malingen er stadig våd på billederne - malingen bliver mat.
Der er et par "helligedage" i malingen, men ikke noget der ikke kan korrigeres i anden omgang. Jeg blev jo noget skræmt efter oplevelsen med alle løberne, så jeg var noget mere forsigtig her.





Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maj 2014 at 08:39
Det ser da super godt ud Thumbs Up Det bliver spændende, når du får lyd på!
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maj 2014 at 21:07
Det ser sku lækkert ud. Bliver helt misundeligSmile
Mvh sztuk
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jun 2014 at 08:34
Så blev jeg færdig med at male - eller færdig ved jeg ikke, men jeg stopper her!
Den sidste topmaling er ikke blevet helt så pæn som jeg havde drømt om, men stadig pænere end hvad jeg havde kunne lave med en rulle eller pensel.
Det største problem er at naboerne er seriøst ved at blive mugne og jeg har ikke behov for at der skal blive store problemer på den front

Nu venter jeg på forstærkeren der kommer fra Tyskland. Den blev afsendt i fredags, så jeg håber den er her i morgen eller onsdag.





Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1516171819 21>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz