Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: SB subwoofers
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


SB subwoofers

 Post Reply Post Reply Page  123 21>
Author
Message
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB subwoofers
    Posted: 17 Mar 2014 at 09:33
Hej allesammen.
Jeg troede ikke at denne dag faktisk skulle komme, men så kom den alligevel!
Og hvilken dag er det så jeg taler om?
Dagen hvor jeg faktisk skal bygge noget!!!

Jeg har i weekenden bestilt enheder hjem til 2 subwoofere og planen er at de skal bygges her i foråret - nærmere bestemt maj/juni.

Efter meget hjælp fra USXX er valget faldet på én SB34SW med 2 passive SB34 pr side.
De kommer til at spille i et kabinet med en effektiv indre volume på 65 liter efter fratrækning af afstivning.
Kabinettet bliver 30 mm tykt MDF på alle sider (2 x 15 mm)
Ydremålene bliver:
H: 48 cm
B: 56 cm
D: 42 cm

Da jeg skulle udtænke designet var jeg bundet en del. Jeg har nemlig ikke adgang til noget værksted, så kabinettet skal kunne laves med meget simple håndværktøjer.
Jeg skal have det lokale byggemarked til at skære alle plader ud på mål og jeg har forsøgt at lave så mange "længder" ens som muligt. Det håber jeg bidrager til mindre risiko for fejl ved udskæringen.

Designet er næsten 100% i skabet og en SketchUp ses nedenfor.



Jeg kommer til at holde denne tråd opdateret, men da projektet kommer til at tage noget tid, så kommer der ikke nyt hver dag!

God dag til alle.
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Apr 2014 at 12:27
Hej
Så er der lidt opdatering fra sydens sol

I dag kom der enheder til de 2 nye i familien! og af en eller anden grund kan jeg ikke uploade det dejlige billede jeg har taget af "stablen"

Og efter lidt snak med Ulrik, så har jeg besluttet at ændre på designet, så at den aktive enhed spiller ned imod gulvet



Så i den kommende weekend skulle jeg gerne have tid til at komme i det lokale byggemarked og få skåret MDF til den store guldmedalje
Jeg glæder mig til at komme igang.

Hilsner

Edited by Svenskeren - 10 Apr 2014 at 12:36
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Apr 2014 at 08:08
Godt valg af enhed(er)! 

Følger spændt med her.

Eneste erfaring med nedadvendt er en nedadvendt basrefleks. Det gav en rigtig god tilkobling til rummet eller hvad man skal kalde det. En mere ensartet spredning i rummet kunne man nok kalde det :) Bestemt et hit!

Brug evt en imagehost til dine billeder. Der uploader du billedet og får så nogle URL's at vælge imellem lige til at poste på et forum.

fx http://www.gratisimage.dk/
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Apr 2014 at 08:12
Øh...man kan også bare uploade billederne direkte her på forum! Hvorfor bruge en image host til det?

Edited by USXX - 11 Apr 2014 at 08:13
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Apr 2014 at 09:27
Jeg synes jo også at det er lidt mærkeligt med de billeder.
Jeg har ikke noget problem med at uploade mit screen dump at SketchUp tegningen, men mit foto at de 6 (meget lækre) enheder kan jeg ikke uploade

Som et lille tillæg kan jeg bare sige WOW til den indpakning som SB anvender. Den vil sikkert være i stand til at overleve en mindre krig - super!!
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Apr 2014 at 09:32
Wupti
Her kom sørme billedet!!


Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Apr 2014 at 10:03
Hvor er det egentligt vildt med 2 stk af disse subs! 
Jeg har i min egen stue 1 stk SB29SW med 2 slaver, og det kan flytte rigeligt luft i min 25m2 stue. 
Med disse 2 subs har du jo lige over 3 gange så stort membranareal Thumbs Up 
Hvor stort er rummet de skal bruges i?

Mvh 
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Apr 2014 at 11:06
Øhh - det ved jeg ikke rigtig om jeg vil svare på - men jeg kan roligt sige at jeg går efter princippet "overkill is underrated!!"
Jeg bygger dem ikke så meget til mit nuværende rum, men mere for at være dækket ind i fremtiden.
Og da jeg alligevel manglede 2 sofaborde (én på hver side af sofaen), så tænkte jeg "hva´ skidt!"

Edited by Svenskeren - 11 Apr 2014 at 11:07
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Apr 2014 at 11:09
Det er altid godt at have overskud Thumbs Up

Mvh
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Apr 2014 at 11:14
Det kan man ikke få for meget af
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 21>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz