Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Lille 2 vejs slavekonstruktion
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Lille 2 vejs slavekonstruktion

 Post Reply Post Reply Page  <1 78910>
Author
Message
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lille 2 vejs slavekonstruktion
    Posted: 18 Aug 2016 at 13:12
Ja, billeder Tongue ? 
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Aug 2016 at 16:00
hej JAV.. jeg troede du havde droppet de små SDS 4"ere for længe siden? 
lad os endelig se billeder :D 

Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Aug 2016 at 20:05
Hej Frost. Peerless-enhederne manglede noget at bo i, og jeg har alle dage syntes, det var en spændende konstruktion, så det var oplagt.

Oki, der kommer snart billeder :-)
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Aug 2016 at 14:53
Telefonen har det ikke så godt, så nogle billeder er gået tabt. Højttalerne er pt. ved maleren.

For lang tid siden tegnede jeg dem, og ville have en finish noget lignende på 3D-billedet, hvis jeg skulle lave dem, men mig og en makker tog en hurtig beslutning en dag og gik igang.







Grundet smig fik de en tur med pistolen - så behøvede vi heller ikke vente på at limen tørret.



En slibetur.



Har desværre ikke flere billeder. Måske har min makker nogle af det sidste arbejde.
Det tog ca. lidt over en time at skære, samle, pudse og fræse. Dejligt med effektive maskiner.


Edited by JAV - 27 Aug 2016 at 14:59
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Aug 2016 at 10:33
Nice! - Det var ikke lang tid, det tog at lave det kabinetApprove

Kommer der ikke fæle mærker efter sådan en klipsepistol? 
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Aug 2016 at 12:58
Originally posted by Roky

Nice! - Det var ikke lang tid, det tog at lave det kabinetApprove

Kommer der ikke fæle mærker efter sådan en klipsepistol? 
Nope, det var en trykpistol. Sømmene fik et til sidst et ekstra dask og blev derefter dækket af grunder.
Back to Top
canute View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 03 Okt 2011
Location: Søften - DK
Online Status: Offline
Posts: 11
  Quote canute Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Okt 2016 at 19:44
Hej 
Jeg vil bygge noget til min søn med disse 4" og har et par SEAS 27 TFF H831 liggende som jeg vil bruge. Jeg har egentligt bestilt 4 af 4" og 4 slaver, men ser nu at I anvender 2 slaver pr. enhed. Er det den bedste løsning? 

Jeg tænkte lidt i at serieforbinde 2 enheder og placere dem lidt a la d'appolito e t. I hvert sit kammer med hver sin slave.

Jeg vil frygteligt gerne have lidt respons på mine tanker før jeg kaster mig over filter og træarbejde Smile
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Okt 2016 at 22:53
Det er desværre ikke ligegyldigt om du smider 1 eller 2 i kabinettet, da en enkelt slave vil nå max vandring før den aktive gør. Og hvis du vælger at bygge som du beskriver, så skal det samlede kabinet være ca 6 liter for at slavernes afstemning giver mening. i 6 liter total med 4 stk slaver, vil afstemningsfrekvensen være omkring 50hz. Hvis du laver kabinetterne større, så ryger slavernes afstemning hurtigt så langt ned i frekvens, at det ikke giver nogen mening at benytte dem. 

Så mit råd er at bruge 2 stk slaver pr aktiv enhed, og holde dig indenfor 2,5-3,5 liter pr aktiv enhed. Du behøver ikke lave to separate kamre. 


Mvh Rune
Back to Top
canute View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 03 Okt 2011
Location: Søften - DK
Online Status: Offline
Posts: 11
  Quote canute Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Okt 2016 at 17:46
Hej Rune 

Tak for udførligt svar! 

Jeg vil nu gruble lidt over om det skal være 2 + 4 eller 1 + 2.

Mange hilsner 
Knud
Back to Top
canute View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 03 Okt 2011
Location: Søften - DK
Online Status: Offline
Posts: 11
  Quote canute Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Okt 2016 at 20:04
Jeg spørger lidt mere:

Hvis nu jeg går efter noget nær Runes (Frost) design. Hvilket delefilter er "den aktuelt gældende version" og hvor vigtige er DCR værdierne i spolerne? Jeg synes det ser ud til at være lidt vanskeligt at finde de nøjagtige værdier?

Hvordan med impedanskorrektion? 

Vil der være en gevinst ved at undersænke 4" enheden på fronten?

Mange hilsner
Knud - den nysgerrige 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 78910>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz