Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Lille 2 vejs slavekonstruktion
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Lille 2 vejs slavekonstruktion

 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 10>
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lille 2 vejs slavekonstruktion
    Posted: 20 Maj 2015 at 09:57
Og tak fordi du vil dele billederne her i tråden Thumbs Up 
 Hvis du har nogle af selve byggeprocessen, må du hellere end gerne poste dem :)



Edited by Frost - 20 Maj 2015 at 09:58
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2015 at 09:59
Hvilken forstærker har du brugt? Jeg går ud fra den er fra Kina/ebay? 
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2015 at 11:02
Ja Kina forstærker tpa3116 2.1. Den gør det sku godt, i mine øre. Jeg må sige at jeg blev meget overrasket over lydniveauet og klarheden.
Jeg har ikke undersænket diskanten, måske lidt dovenskab.
Bygget med filter version.1 Havde købt komponeret inden du ændrede det.
De spiller fedt som de er nu, så tror ikke det bliver ændretSmile

Jeg skal jo i gang med at bygge til knægten også.
 
Jeg smider nogle bygge billeder på senere.

Fed højttaler Frost


Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2015 at 13:20
Erling : 
jeg vil anbefale at at lave filter 3 til Knægten, da det er det mest "musikalske" af filtrene og har bedre stereoperspektiv. Det giver desuden højtaleren en bedre offaxis spredning, så den også lyder godt når man er væk fra sweetspot. 
Men fedt du kan lide lyden Thumbs Up Og post endelig byggebillederne.


 
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2015 at 13:54
Frost: Kan du lave en pædagogisk vejledning til hvordan jeg samler filter? Jeg er med på, at nogle komponenter skal være i serie og parallel. Men jeg er ikke helt klar på plus og minus. Det ville hjælpe meget, hvis du kan tegne på dit filterdiagram. 

Hermed lidt byggebilleder. Billedkvaliteten er lidt grynet, men sådan må det være.

Træ til to højttalere:


Masser af skruetvinger. Jeg valgte endvidere at samle med skruer (forboret), så jeg kunne samle fuldstændig præcist. Også for at undgå en hjørneblødning, hvis træet skulle glide fra hinandenStar



Front og bag fik jeg skåret et par centimer større, så jeg har undgået spartelarbejde. Overfræseren klarede nemt det overskydende: 


Lidt slibearbejde og kabinetterne klar til at få finer på:



Limning af finer. Det tager en hel del tid med 24 sider og kun 6 skruetvinger Big smile. Det er en svær balance at finde den rette mængde lim. For meget, så glider det vildt og voldsomt. Jeg har påført med en billig pensel. 



Første sider på. Når nu jeg ikke kan skære i smig, har jeg påført siderne rækkefølgen: Bag, bund, sider, top og front:


Det er helt afgørende at få al lim væk fra finéren- Det er ikke nemt at få væk når det først er hærdet. Tidligere troede jeg den bedste måde var en fugtig klud. I dette projekt fandt jeg på, at en tynd spatel kunne gøre dette arbejde endnu bedre. Måske nogle kan bruge dette fif i et andet projekt:


Edited by Roky - 20 Maj 2015 at 14:04
Back to Top
Morten3460 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 04 Maj 2011
Location: Birkerød
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Morten3460 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2015 at 22:51
Hej. Nu er mine komponenter endelig kommet - så jeg kan komme videre. Men kan jo næsten begynde at skimte lidt hype her.

Hvordan med dæmpe materiale - hvor meget / hvilket har du brugt ?

Jeg vil sætte bitumen i.

Morten
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2015 at 23:16
Lave et lidt mere spiseligt filterdiagram til en makker. Måske kan I også bruge det.

Filter 3:




Edited by JAV - 20 Maj 2015 at 23:30
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maj 2015 at 10:02
JAV: Tak, så kan jeg komme videre, når jeg jeg engang får stumper.

Peerless 4" wofooren. Er det en helt speciel type? - Jeg kan ikke finde den til salg andre steder end på elektronik-lavpris.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2015 at 21:42
Jeg tror ikke det er en version der adskiller sig væsentligt fra standardmodellen. Men for at være på den sikre side, så synes jeg da du skal bestille hos elektronik lavpris :) 

Mvh Rune

Back to Top
Morten3460 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 04 Maj 2011
Location: Birkerød
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Morten3460 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jun 2015 at 23:05
Hej. Jeg er klar til at samle mine- den høje model - med bitumen på siderne.

Vil gerne have lidt råd vedr. hvilken dæmpemateriale og mængde som I har brugt?

Morten
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz