Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Lille 2 vejs slavekonstruktion
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Lille 2 vejs slavekonstruktion

 Post Reply Post Reply Page  <1 34567 10>
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lille 2 vejs slavekonstruktion
    Posted: 13 Maj 2015 at 11:46
Hej Roky. 
Lad mig endelig høre hvordan det skrider fremad, hvis du vælger at bygge et sæt. :) Du må hellere end gerne smide byggebilleder indi i tråden her Thumbs Up

Mange tak Mads. :) 


Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2015 at 14:54
Med de positive indtryk, så er det meget fristende. Det kræver dog lidt planlægning, da jeg ikke selv ejer en loddekolbe+at jeg ikke har nogle delefilterkomponenter. 

Er det nødvendigt at afstive kabinettet? - Jeg tænker at bygge dem i krydsfiner, helst birkekrydsfiner, hvis altså Silvan har 15 mm på lager. Jeg kan dog ikke samle i smig... 
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2015 at 20:47
Det er ikke nødvendigt at bruge stivere i det lille kabinet. Det vil næsten være overkill :) 
mvh 
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maj 2015 at 13:21
Ja okay. Krydsfiner i fyr virker alt for levende...så det bliver nok i MDF. Evt med 4 mm krydsfiner på siderne. Så bliver den godt nok lidt bredere og højere. Men mon ikke det går :) ?

Har du en idé om, hvor langt ned i frekvens højttalerne kan spille?


Edited by Roky - 14 Maj 2015 at 14:21
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maj 2015 at 18:55
En lille teaser.

Jeg er i fuld gang med at bygge. Der kommer billeder en af de følgende dage. Nøj jeg er spændt på at høre hvordan de lyderBig smile
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maj 2015 at 19:15
Spændende :) Hvor dybt de går, afhænger meget af din akustik i rummet, men i en veldæmpet stue der er "god" til bas, så går den næsten dybt nok til at man ikke mangler det store. 
Glæder mig til billeder :)



Edited by Frost - 17 Maj 2015 at 19:17
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2015 at 08:28
Jeg har bygget et sæt til børneværelset. De spiller jo fantastisk. Bygget aktivt med Bluetooth. Der er rigeligt knald på den lille forstærker.


Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2015 at 08:49
Cool
Albert :-)
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2015 at 09:16
Max cool
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2015 at 09:55
Det ser godt ud :) 

Det er svært at se på billederne, men er diskanten ikke undersænket? Det har lidt at sige mht kantdiffraktioner og hvor godt fasen passer i lyttepositionen. Men fedt du kan lide lyden af dem :) 
Er det filter 3 du har smidt i dem? 


Med venlig Hilsen

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 34567 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz