Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Lille 2 vejs slavekonstruktion
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Lille 2 vejs slavekonstruktion

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 10>
Author
Message
Jacob.Land View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Okt 2014
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 6
  Quote Jacob.Land Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lille 2 vejs slavekonstruktion
    Posted: 22 Apr 2015 at 18:22
Jeg er også MEGET imponeret over denne "lille" 2-vejs slavekonstruktion.
Det kan godt være at vi kalder højttaleren for lille, men den kan gengive et stort og imponerende lydbillede.
Den er kommet på top10 over wauw oplevelser jeg har haft i mit HiFi liv.
Det er meget få højtallere der kan gengive et så godt prespektiv.
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Apr 2015 at 19:29
Jeg var med i går, og jeg kan gøre det MEGET kort.
RUNE er MEGA irriterende....... der er jo INTET at kritisere når han laver højttalere, heller ikke denne gang.
Bas/mellemtone som er en 42 Peerless SDS kan pr definition IKKE spille mellemtone, hvilket jeg OFTE har nævnt for Rune, det stopper IKKE manden, tvært imod.
Nej nej så laver jeg da bare et BEDRE filter hvor tweeter spiller lidt længere ned og hjælper til, tænker ham......
Det gjorde han så, og VILDT så meget lyd (kvalitet) han formår at få ud af SÅ begrænsende en enhed (bassen) on IMPONERENDE perspektiv fra den lille kasse, noget små konstruktioner ofte kan, når de er lavet rigtigt.
IGEN en meget stor fornøjelse at lægge ører til :-)
GODT GÅET RUNE

Den har EN væsentlig begrænsning, som helt naturligt er volumen, der ER grænser for hvor højt så små enheder kan spille, også selv om den fik MEGET effekt (måske 150-200W) 
Albert :-)
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Apr 2015 at 21:08
Hej i tre.. 
Det var nu hyggeligt med besøg fra jer igår :) og tusind tak for de næsten FOR rosende ord. Træerne vokser trods alt ikke ind i himlen, og der er nogle begrænsninger i peerless enheden, når man lige har rodet med super gode enheder som Satori og lign.. Men okay til prisen så gør den det nu meget godt :) 
  
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2015 at 13:49
..... med de anmeldelser.....skal - skal ikke - skal - skal ikke - sk........

De højtalere er vist fast inventar på ethvert SpeakerBuilder træf - håber jeg Wink
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Apr 2015 at 16:03
Morten3460 Hvordan går det med byggeriet? er du kommet videre? 

Bknielsen, jeg tager dem gerne med til et fremtidigt træf. De er jo til at håndtere :D

Back to Top
Morten3460 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 04 Maj 2011
Location: Birkerød
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Morten3460 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maj 2015 at 10:39
Hej. Jeg har bestilt komponenter fra europe audio - men de er ikke kommet endnu. Jeg har bestilt til ver 3 - og med den omtale bliver det jo ikke mindre spændende. Glæder mig. Skal nok komme tilbage når der er nyt.
Morten
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2015 at 11:18
Jeg er overvejer også at bygge et sæt. Måske endda forberede til to sæt Big smile

Hvorfor er det, at Rabu skal have ca 400 kr pr stk. For ca et år siden skulle de have 290 kr pr stk.

Falcon derimod, skal "kun" have ca 315 kr pr stk







Edited by Roky - 13 Maj 2015 at 11:19
Back to Top
MadsBuchardt View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 06 Nov 2012
Location: Danmark
Online Status: Offline
Posts: 87
  Quote MadsBuchardt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2015 at 11:30
primært valuta og moms :) jeg skal holde mig op af de tyske priser, så dem matcher jeg altid. men jeg er da altid klar på at lave et tilbud hvis du skal bruge en stak samlet ting ;) 

Hilsen rabu  
www.rabu-acoustics.dk
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2015 at 11:39
Ja okay, det giver mening :) Foretrækker helt klart at handle lokalt, så skriver nok til dig, hvis jeg går videre med projektet :)




Edited by Roky - 13 Maj 2015 at 11:39
Back to Top
MadsBuchardt View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 06 Nov 2012
Location: Danmark
Online Status: Offline
Posts: 87
  Quote MadsBuchardt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2015 at 11:40
Det er bare iorden. Kan ihvertfald kun anbefale denne højttaler, den spiller helt vildt godt!! 
www.rabu-acoustics.dk
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz