Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Lille 2 vejs slavekonstruktion
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Lille 2 vejs slavekonstruktion

 Post Reply Post Reply Page  <1234 10>
Author
Message
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lille 2 vejs slavekonstruktion
    Posted: 07 Mar 2014 at 14:46
Ser rigtig godt ud - tror også jeg vil forsøge at lave en kopi, når der er tid. Enheder er bestilt.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mar 2014 at 21:21
Glæder frem til, at du smider det op :) Ja, det bliver også den normale, hvis det er. 
Der er heller ikke meget plads til terminaler bagpå, hvis man fjerner 2cm af højden.

Har du brugt billige stumber til filteret ?
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2014 at 07:50
Melder mig lige med under fanerne hér.

Har jo selv arbejdet med de små 4" Peerless i dette projekt:

http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=864&title=speakers-v90

Nåede dog aldrig i hus med filteret, så Frost prøver om han kan bikse noget sammen til dem, så der kan komme fornuftig lyd igennem.

Jeg lægger gerne en "byggetegning" op hvis det kunne have interesse, og Frost kan måske så uploade filteret når det en gang er færdigt. Så kunne det være et alternativ. Jeg bruger SB 29RDC i stedet for RDNC som i ovenstående projekt.

Tænkte at denne tråd kunne være sjov at dele forskellige muligheder og erfaringer/alternativer med de små fine enheder, og håber det er ok at jeg hi-jacker...

Edited by friman - 10 Mar 2014 at 07:51
Mvh.
Friman
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2014 at 10:28
JAV->
Jeg har brugt ret billige stumper til filtret. Jeg har brugt billige elektrolytkondensatorer og bennic kondensatorer. Men det er mest fordi at det var nogle jeg havde liggende. Jeg synes ikke at kunne forsvare at bruge lige så mange penge på delefilterstumper, som resten af højtaleren koster at bygge ;)
Mvh Rune

Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2014 at 10:29
Friman, det er helt okay at du hijacker, Det er en god ide Clap
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mar 2014 at 13:06
Hej Frost, Bliver filteret uploaded? Er meget interesseret i den "høje" version. Har enhederne, og var igang, men mit projektet stoppede, bl.a. pga. manglende filter. Synd at enhederne bare ligger, så nu går jeg igang med dine "høje" kabinetter.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mar 2014 at 13:10
Det kunne være fedt, hvis du kunne smide det op løbet af ugen.
Så vil jeg bestille diskanter og stumper.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mar 2014 at 19:42
Et tip. Er diskanten undersænket korrekt, kan man rykke bassen op over diskanten - før ca. 12 cm mellem center på bassen og XT25BG60 - som jeg vil benytte, og efter rokaden kun ca. 10 cm. Øverste skrue-hul i bassen deler hermed hul med diskantens nederste skrue-hul. Alt andet lige må det give en bedre integration ved en delefrekvens omkring 2,6 kHz.

Edited by Mik112 - 18 Mar 2014 at 19:50
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Apr 2014 at 11:47
det var så lidt :) Værdierne burde ligge indenfor E24 rækken :) Men hvis det kniber med at finde en 2.4µF så kan du evt sætte to mindre sammen. det samme med 13µF. Den kan du lave af en 10µF + en 2,7µF. De 0,3µF der mangler, ville jeg så bare se bort fra, da det lige så godt kunne ligge indenfor afvigelsen på en 13µf med 5% tolerance. 

Mvh 

Back to Top
Morten3460 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 04 Maj 2011
Location: Birkerød
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Morten3460 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Apr 2015 at 23:55
Hej. Jeg skal til at bygge et sæt af disse. Mange tak for at stille filter design til rådighed.

Ville lige høre om nogen har prøvet V1 kontra V2 af filter som er listet tidligere i tråden?

Eller evt. alternativ?

Mvh morten
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz