Forum Home Forum Home > Brancheområde > RABU-Acoustics
  New Posts New Posts RSS Feed: Ideer til forbedring?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

Ideer til forbedring?

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Pro medlem
Pro medlem

Online Status: Offline
  Quote MadsBuchardt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ideer til forbedring?
    Posted: 08 Feb 2014 at 21:53
Hej alle glade selvbyggere.

Efter som en anden shop her i branchen er lukket. Tænkte jeg at jeg skulle fylde lidt mere på bålet så i fortsat ville kunne handle sager til jeres protjekter her i Danmark. 

Nu da i ligger i min målgruppe vil jeg meget gerne høre hvad i kunne tænke jer at se fra en shop som Rabu Acoustics? Hvad kan Rabu gøre bedre i jeres optik? og er der nogle specielle ting i kunne tænke jer at se? Skal der være et større udvalg af komponenter?, værdier?, mærker? (både billiger og dyrer?) eller er det noget helt 3.?

Jeg vil meget gerne lytte til hvad i evt. har af ønsker og ideer?

Bare skyd løs! Clap   
www.rabu-acoustics.dk
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2014 at 08:16
Godt initiativ

Så gerne samme mærker i enheder som Frequence og flere til, f.eks mærker der ikke normalvis er repræsenteret i danmark. Her tænker jeg på f.eks PHL.

Og også gerne Hypex's stumper. Mundorf ville heller ikke være værst.

Det var bare mine 50øre.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
MadsBuchardt View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote MadsBuchardt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2014 at 12:54
Det er noteret. 

Det første skridt bliver at få fyldt op på lageret med Jantzen komponenter og flere stumper. Jeg arbejder allerede på nogle flere komponent brands. Er interessen dyrer og bedre komponenter? ellers skal det være billiger end fks. Crosscaps kondensatoren? Jeg har selvfølgelig min mening, men vil da helst basere min forretning på hvad mine kunder efterspørger LOL   
www.rabu-acoustics.dk
Back to Top
Sune K View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Quote Sune K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2014 at 13:43
Hej Mads,

Savner måske også lidt dæmpemateriale, større udvalg af komponenter (fra forskellige leverandører), gode kabler til intern kabling, frontstof og evt. et lille udvalg af papirforstærket finér (som er langt det letteste for de fleste at arbejde med).

Grunden til jeg handler ved f.eks. Europe-Audio ind imellem er udelukkende deres store udvalg - de har stort set altid en komponent hjemme, med lige de værdier og tolerancer du leder efter :-)
--
Sune K
Back to Top
Pro medlem
Pro medlem

Quote MadsBuchardt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2014 at 14:06
dæmpemateriale og kabler er på vej hjem. papirforstærket finér har jeg ikke haft nogle der har spurgt på før, kan være det var noget jeg skulle overveje. 
www.rabu-acoustics.dk
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk

Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2014 at 14:19
jeg har faktisk lige siddet og tænkt hvor jeg nu skal købe mine fremtidige komponenter....

er i ikke holdt med at forhandle i karamel og bolche afdelingen (filterkomponenter)

Mundorf
MDM3 dæmpeuld og en dæmpemasse alla den man kan købe i harald nyborg til billige penge

Edited by ronnie rasmussen - 10 Feb 2014 at 14:20
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2014 at 14:30
Dayton enheder får god omtale i USA for pris/ydelses forhold, de kan dog fåes hos intertechnik i tyskland til rimelige penge, så ved ikke om de er interessante?
Back to Top
Pro medlem
Pro medlem

Quote MadsBuchardt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2014 at 14:52
Dayton kommer jeg ikke til at få, de kræver jeg skal have for mange af deres ting jeg ikke ønsker før de vil lade mig handle. 

Vi var faktisk stoppet mere eller mindre med de små sager, men efter den anden shop stoppede var der pludselig ikke det store udvalg i Danmark mere, hvilket var en skam. Så jeg melder mig ind i kampen igen !
www.rabu-acoustics.dk
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2014 at 15:03

Jeg ville gerne i har færdig kvalitets kabinetter uden huller i, som var så billige at det ikke kunne svare sig at bygge selv!! Jeg er sikker på SB ville kunne klare den opgave, måske i fineer eller en standard lak. fx silke mat sort.

Det kunne være med en front så bred en 8" kunne være på den, og så kan man vælge en løs front at sætte på som er affaset så der kunne sidde en 6" på den. Kabinet volume kunne være omkring 22-25L. Med aftagelig front kunne man selv afspære noget af volumet til mindre enheder.
Det skulle være i stander højttaler størrelsen.
Hvis man så ønsker sig en gulv højttaler, køber man to kabinetter, saver top og bund ud af dem og sætter dem sammen, med en pynte ring ind imellem. 

Jeg er sikker på SB Acoustics kan klare den opgave, at levere fine kabinetter.

Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk

Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2014 at 15:16
ja nogle kabinetter lignende daytons kabinetter.
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz