Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: Aktive højtalere
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Aktive højtalere

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Daniel Lydhør View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Jul 2011
Online Status: Offline
Posts: 34
  Quote Daniel Lydhør Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Aktive højtalere
    Posted: 07 Jan 2014 at 23:53
Hej, jeg er ved at samle et billigt 3-vejs kit købt over nettet. Det er bestemt ikke fine sager, men det er fordi det er leg, og fordi jeg ikke har råd til at lege dyrt :(

Mit spørgsmål går på om man kan tage en plate amp som f.eks denne

http://www.conrad.com/ce/en/product/300518/Conrad-Active-150W-Integrated-amplifier-module/?ref=detview1&rt=detview1&rb=1

og bruge den til drive en 3-vejs højtaler. Jeg forstår det som om at den har indbygget deling mellem woofer og sattelite. Kan man beholde den del af delings filteret der har med mellem og diskant at gøre, og koble wooferen på direkte og lade de 2 andre enheder være sattelitten

mvh

Edited by Daniel Lydhør - 10 Jan 2014 at 00:47
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Jan 2014 at 16:20
Hej Daniel.

Nej, det kan du ikke. Den er beregnet til sub.
Hvis budgettet ikke er sÃ¥ pylret, sÃ¥ er der fx. Groundsound.  

Analog filter med amp kunne man fx. også.
Back to Top
Daniel Lydhør View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Jul 2011
Online Status: Offline
Posts: 34
  Quote Daniel Lydhør Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Jan 2014 at 16:59
Ok tak for det.
Den anden løsning du forslår, er det noget som dette

http://www.conrad.com/ce/en/product/312481/Mccrypt-Active-Installation-Amplifier-Mo?ref=list ?

på kassen til mit højtaler kit står der 60 watt 8 ohm. Ovenstående forstærker har en effekt på 25 watt ved 8 ohm. Men det er vel nok til at få lyd ud af dem, eller hvad?

Min kæreste mener det er vigtigerer at bygge kolonihavehus færdig, så groundsound venter jeg med at lege med :)

mvh

Edited by Daniel Lydhør - 10 Jan 2014 at 00:48
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Jan 2014 at 19:07
Hvad er det for et kit ? Nej, den kan umiddelbart ikke bruges.
Back to Top
Daniel Lydhør View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Jul 2011
Online Status: Offline
Posts: 34
  Quote Daniel Lydhør Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Jan 2014 at 19:50
http://www.conrad.com/ce/en/product/300290/SpeaKa-Kit-2-3-Way-Speaker-Construction-Kit?ref=list


Jeg skammer mig lidt, men det er fordi jeg bare godt kan li at snedkerere musik kasser:D

Kunne også godt tænke mig at lege med mini dsp og amp, men har vurderet at det er for teknisk, det er ellers også ok billigt.

Edited by Daniel Lydhør - 10 Jan 2014 at 00:45
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jan 2014 at 00:01
Daniel, brug jordkloden+kæde-ikonet til at poste dine link klikbare. Sådan her:

vær opmærksom på at der ikke kommer til at stå http 2 gange.
Tak! Cool
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jan 2014 at 00:04
Du kan fint bruge en 25W forstærker. De 60 W er alligevel et ret tilfældigt opgivet tal, og siger intet om hvor højt dine HT spiller pr. watt.
Back to Top
Daniel Lydhør View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 15 Jul 2011
Online Status: Offline
Posts: 34
  Quote Daniel Lydhør Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jan 2014 at 00:41
Det skal jeg gøre fremover

Den bliver bestilt asap så.
Ser frem til at skulle bo i primitivt sommerhus i et par måneder, så er en aktiv mono højtaler ikke så dårlig et projekt.

Tusind tak for hjælpen til JAV og felsby

mvh
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz