Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: Første diy projekt = lidt spørgsmÃ¥l
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Første diy projekt = lidt spørgsmål

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
BoXe View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 04 Jan 2014
Online Status: Offline
Posts: 7
  Quote BoXe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Første diy projekt = lidt spørgsmÃ¥l
    Posted: 04 Jan 2014 at 19:58
Hej alle...
Er ny bruger herinde, og går med mit første diy projekt i tankerne...

Egentlig var jeg på udkig efter et billigt satellit-surround sæt, men tænkte så, hvorfor ikke få lidt sjov ud af det også, så har siddet og kigget diverse forums efter viden og inspiration. Jeg faldt så over denne tråd link hvor der bliver brugt nogle ret billige enheder, og størrelsen passer mig også fint ca. 3 liter. jeg kiggede så inde på elektro-lavpris, hvor de er til salg og der "matcher" de disse enheder sammen:

1" Diskant 4 ohm, 50W Tymphany/Peerless (BC25SC55-04)
http://elektronik-lavpris.dk/p111545/BC25SC55-04_1_Diskant_4_ohm,_50W_Tymphany/Peerless/

4" Woofer, 4ohm, Tymphany/Peerless (SDS-P835039)
http://elektronik-lavpris.dk/p111546/SDS-P835039_Tymphany_Peerless_4_Woofer,_4ohm/

4" Slavebas, Tymphany/Peerless (P830878)
http://elektronik-lavpris.dk/p111573/P830878_Tymphany_Peerless_4_SLAVEBAS/

Dertil har de et delfilter der skulle passe:
Delefilter 2-vejs Amitech 8 ohm
http://elektronik-lavpris.dk/p111548/AMITECH-CROSSOVER_Delefilter_2-vejs_Amitech_8_ohm/

Vil det være spildte penge at prøve sig med dette? jeg er klar over jeg ik' får verdens bedste lyd, men bare det kan slå de billige plastik satellit højttalere..

Jeg vil ikke ud i det helt store projekt, da det er mit første, så det ville være lækkert hvis jeg kunne starte med disse enheder. hvor delfilter skulle passe til.

Tanken er at sætte 1stk. diskant,1stk woofer, og 2stk. slaver. Det hele monteret i et kompakt, "højt" kabinet, med alle enheder monteret i front...
og vil min forstærker i det hele taget kunne klare et 5.1 setup af denne type ?(http://www.pioneer.eu/eur/products/42/98/405/VSX-S500/page.html)

Edited by BoXe - 08 Jan 2014 at 23:38
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jan 2014 at 11:02
Hey,

Bassen og slaverne er fine, men jeg ville vælge en anden diskant. Mest fordi der faktisk er en herinde der har lavet en fantastisk højttaler med netop de enheder (bassen og slaverne) sammen med en SB diskant. Den hørte folk ved forrige julefrokost og der var vidst ingen der var uenige om at den var fantastisk.

Jeg prøver lige og høre ham af, om han vil af med tegninger og diagrammer Tongue
Back to Top
BoXe View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 04 Jan 2014
Online Status: Offline
Posts: 7
  Quote BoXe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jan 2014 at 11:10
Okey, det ville da være rigtigt lækkert... Det jeg er mest bekymret for er delfilter, men hvis jeg kunne få diagram osv. er der jo ingen problemer :-)
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jan 2014 at 15:03
Basserne/slaverne er rigtig fine til prisen. Jeg ville også vælge en anden diskant.

Hvor bor du ?
Back to Top
BoXe View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 04 Jan 2014
Online Status: Offline
Posts: 7
  Quote BoXe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jan 2014 at 15:53
Jeg bor i slagelse...
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jan 2014 at 20:34
Ærgeligt. Kunne ellers godt have målt dem, hvis du var i nærheden.
Back to Top
BoXe View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 04 Jan 2014
Online Status: Offline
Posts: 7
  Quote BoXe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jan 2014 at 20:39
Ja der er lidt lagt, desværre...
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jan 2014 at 22:19
Spændende projekt.

Ville godt prøve at lave noget med de enheder. Så jeg følger lige tråden.

Hvor stor er volumen i dine kabinetter Jav?
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Jan 2014 at 00:01
De er 3,7 liter uden filter.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Jan 2014 at 10:42
Hejsa. Jeg har bygget en del med de peerless og 3 liter netto er passende sammen med 2 slaver.
Mvh Rune.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz