Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Anonym Seas projekt
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Anonym Seas projekt

 Post Reply Post Reply
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Anonym Seas projekt
    Posted: 30 Jul 2009 at 16:48
Hey,

Nogle af jer så mit Seas projekt som jeg har gang i for Jantzen.
Her er lidt målinger.


Her frekvensresponsen i Clio med mine indstillinger. Jeg kan måle ned til ca 280Hz.


Så lavede jeg en test for at se om frekvensresponsen ændrede sig over afstand. Gik fra ca 0.7m til 1.5m (ca).


Og så har jeg målt portens output.

Den får en lillebror med en 12cm enhed, samt et kit med Prestige line som Frost er ved at arbejde på. Lige nu mangler jeg at få taget billeder, lavet en samlevejledning og lidt skriveri. Når ja, og så skal filteret vel også ind i kassen LOL.

Vi satser på at få det testet i et tysk selvbygger blad, hvis mulig.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jul 2009 at 18:50
Ja de fleste har det bedst uden tøjklemmer LOL
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Aug 2009 at 08:47
Er det noget vi må se her Wink os der ikke var med hos Busk?
 
Back to Top
JH View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 23 Aug 2009
Location: Nivå
Online Status: Offline
Posts: 142
  Quote JH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2009 at 10:32
Hej Syncroniq,
 
Jeg savner lidt forklaring til måling 2 og portmålingen.
 
2/ Hvad er formålet med at måle på frekvenskurven med målemikrofonen i variende afstand fra højtaleren. 
Har du målt på andre konstruktioner hvor amplituden varierer i forhold til mikrofonafstanden og hvordan kan man vide at variationerne ikke skyldes rumreflektioner.
 
3/ Signalet over 200 hz er kun 20 db nede. Kommer signalet fra porten eller fra højtaleren?
 
JH/
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Nov 2009 at 12:38
Hey,

2> Formålet var at se hvordan fasen forblev den samme. Afstandsforskellen har vi snakket meget om herinde, og det er vigtig at jo tættere på lytteafstanden, des bedre fase.

3> Det er svært ikke at få enheden med. Men -20dB syntes jeg er ok når noget af det er enhedens selv. Porten sidder bagpå, men enheden vil altid blande sig. Der er ingen store peaks, som langt de fleste højttalere har ved 800-1000Hz.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz