Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: UTH-88 clon
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


UTH-88 clon

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: UTH-88 clon
    Posted: 13 Mar 2014 at 21:49
Kan sb 26 tage lidt flere watt?
Kan man ellers gøre noget for ikke at futte diskanten af, man kan selvfølgelig lade være med at spille så højt.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mar 2014 at 23:45
Det er da noget vildt du har futtet en diskant....

har du et filterdiagram?
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mar 2014 at 07:29
Filteret kan ses i denne tråd.
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=963&title=uth-88
Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mar 2014 at 09:52
Og det er ikke bare en løs forbindelse til diskanten der er kommet mens højttaleren har buldret derudaf? (bliver nødt til at spørge selvom jeg antager du har tjekket om diskanten virker)

For det lyder da godt nok mærkeligt at diskanten giver op, hvis der ingen forvrængning har været.

Så følger lige med her og ser hvad konklussionen bliver :) Ellers en rigtig fin højttaler den UTH-88, overvejer selv at bygge et sæt med den omtale SB-enheder har. Er dog lidt bekymret for impedansdykket, men usikker på om det kan svare sig at bekymre sig herom?

Ærgeligt du bor så langt væk Erling, ville gerne have byttet et par gode flasker vin mod et lyt til højttalerne :)
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mar 2014 at 10:11
Diskanten møder mellemtoneenheden omkring 1500 Hz, hvilket IMHO strider lidt imod formålet med en 3-vejs højtaler. Der ud over, er den kun dæmpet/beskyttet af en 1 ohm modstand.
Så jeg kan godt forstå, at du har problemer, med at diskanten har begrænset levetid.
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mar 2014 at 10:19
Jeg er helt sikker på at diskanten er stået af. Der kom røg ud af den og forstærkeren slog fra.

Kan man sætte en større modstand på , jeg har et par 2 ohms modstande til at ligge eller gør det noget ved lyden? 
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mar 2014 at 10:49
der er et par småændringer jeg ville ændre i det filter, men det er lidt smagssag.

men en delefrekvens så langt nede på en 3 vejs er lidt mærkeligt, den mellemtone burde SAGTENS kunne arbejde rigtig godt op til en 3000hz...

BTW så findes der er specielt sted i helvede til de på forum her som poster IKKE klikbare links.....

brug denne knap
 og sæt så din URL ind der

http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mar 2014 at 11:15
Prøver lige med linket til dele filteret.

Men Ronnie, hvad med din signatur, jeg syntes ikke man kan klikke på den Smile

Håber syncroniq kommer på banen her , hvis han mener der skal laves noget om på dele filteret.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mar 2014 at 11:27
Erling
Det kan ikke lade sig gøre, så der må du overleve, desuden skal der vist snart opdateres lidt på den konto.
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mar 2014 at 13:00
Originally posted by Erling

Kan sb 26 tage lidt flere watt?
Kan man ellers gøre noget for ikke at futte diskanten af, man kan selvfølgelig lade være med at spille så højt.

Mht sb26 - Nej det tror jeg ikke. Det var mere om du har lyttet på forskellen 

Ronnie: Jeg gad godt se hvad du ligger og roder med på højttalerfrontenBig smile
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz