Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: UTH-88 clon
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


UTH-88 clon

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: UTH-88 clon
    Posted: 13 Dec 2013 at 13:51
De skal males hvid højglans og så en ramme med sort stof til fronten.
Jeg har slået subwooferen fra på receiveren når jeg køre i stereo. Jeg syntes nu ikke bassen er for voldsom på mine 30 kvadratmeter med loft til kip. Det er en fed højttaler, endnu en gang Tak.
De er også fede når man ser film i surround, der er ligesom kommet flere detaljer i lyden.
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Dec 2013 at 14:06
1 stk færdig samlet højttaler kom op på 42 kg, så rimelig tungSmile
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1512
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Dec 2013 at 15:30
Hvad med at forsænke neodymmagneter i forpladen, og så lave stoframmen med metalplader, de kan klæbe til? Så får du en ren front!
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Dec 2013 at 16:06
Tænker du så rammen ikke bliver så tyk? Det kan jeg godt se... 
Det giver da en lidt at tænke over.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1512
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Dec 2013 at 16:51
Man kan få magneter her:
eller man kan sætte magnet både i ramme og forplade (nemmere og stærkere hæftning)
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Feb 2014 at 20:30
Jeg vil bare lige minde jer om hvor tæske fedt de højttaler her spiller. Jeg har ikke fået dem malet endnu, så ingen nye billeder. Jeg skal snart i gang med en Center højttaler, så håber jeg kan finde en på Sjælland til at måle lidt lyd? Men endnu engang tak til designerne af Uth- 88.
Vh Erling
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Feb 2014 at 21:47

Kender det........ Når de først spiller, nænner man ikke at splitte dem af for sådan noget inferiørt noget at få dem malet.....Wink

Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mar 2014 at 17:00
Hmm. Så fik jeg lige brændt en diskant af. Ok Jeg spillede højt men ikke den mindste forvrængning. Godt Jeg har flere på lager:-)
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 844
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mar 2014 at 19:33
Originally posted by felsby

Man kan få magneter her:
eller man kan sætte magnet både i ramme og forplade (nemmere og stærkere hæftning)

Det stemmer jeg også for. Klart det mest elegante. Tror dog det er svært få lukket hullet fuldstændigt, så det ikke kan ses når man kun maler (og ikke finerer). Magneter fra Supermagnete koster ikke alverden Big smile

Det lyder da lidt vildt at der røg en diskant Embarrassed
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 844
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mar 2014 at 19:34
Har du prøvet den enhed (diskant )i forhold til eksempelvis SB26 fra SB Accoustics ? 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz