Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Delefiltre
  New Posts New Posts RSS Feed: BSC, hvordan slipper andre for dette?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


BSC, hvordan slipper andre for dette?

 Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Message Reverse Sort Order
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: BSC, hvordan slipper andre for dette?
    Posted: 13 Maj 2014 at 15:47
Så blev jeg klogere
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2014 at 11:44
Trafoer brummer p.g.a. fænomenet magnetostriction:




DC på lysnettet trækker trafoen mod mætning, hvilket i sig selv er et problem - det største problem ved DC for trafoer, men DC er ikke den primære årsag til brum, som kommer af vibrationer, der selvsagt ikke frembringes af DC.


Edited by USXX - 13 Maj 2014 at 11:45
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2014 at 11:22
Er det ikke pga DC på nettet?
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2014 at 10:59
hvorfor brummer en trafo når der er støj på lysnettet? Wacko
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maj 2014 at 10:37
Når der er pivstille i min stue(ingen vind, fugle, biler osv) og jeg lytter på musik, så oplever jeg stadig ikke sus eller lignende fra lyttepositionen. Hvis bare en enkelt pc, bærbar, køleskab er tændt, så er der ikke stille nok. Især når naboen ikke er hjemme og har sin affugter tændt, som laver lidt støj på nettet, som får en af mine trafoer til at brumme lidt. Så skal musikken i sig selv være ekstremt velindspillet, før jeg i helt optimale situationer, kan fornemme den mindste sus. Når så først musikken starter, så er grunstøjen i optagelsen totalt dominerende i stort set alle tilfælde. Kan tydeligt hører skift af mikrofoner og støj fra mixningen af f.eks elektronisk musik, når de ikke har gjort et ordenligt stykke arbejde. Så jeg vil påstå at du med groundsound ikke får problemer, med mindre du har et fejlbehæftet stykke elektronik et andet sted i kæden, som laver ballade Wink
Og det er ikke kun mig. Har hørt groundsound udstyr i alle klasser, mindst 10 forskellige steder nu. Og aldrig oplevet problemer, med forskelligt udstyr, enheder  osv. Og alle steder sad forforstærkeren først.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maj 2014 at 12:46
Jeg kan ikke huske hvor "dårligt" signal/støjforhold man opnår med den metode hvor miniDSP er efter pre. Det kommer jo også an på preen. Men idet den spytter flere volt ud end miniDSP er specificeret til - vil signalet jo klippe. Bedre signal/støjforhold er jo altid en fordel, men hvor lavt det skal være, førend det tydeligt influerer på lyden, ved jeg ikke. 




Edited by Roky - 08 Maj 2014 at 12:49
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maj 2014 at 11:19
Originally posted by Roky


Daniels: Justerer du også volumen før miniDSP Smile ?



Når jeg har brugt den, har jeg haft min output fra min PRE direkte til miniDSP og derfra direkte til effekt. Ikke andet.

Jeg synes nu ikke jeg har haft store problemer med sus og lignende.
Niveauet var bare lavere på Ground Sound.
Desuden er det stadig så lavt, at når musikken spiller, så kan man slet ikke høre det.

Kan godt være et ekstra potmeter vil kunne fjerne det sidste sus. Det kan jeg måske teste på et tidspunkt.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maj 2014 at 07:37
Det er da kun nødvendigt, hvis du har problemer med gain, som jeg har forstået det. Eller er jeg helt galt på den?
Som det er nu, har jeg meget lavt sus i alle enheder, men ikke mere end jeg ikke kan høre det i sofaen ca 2,5 M væk :-)
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maj 2014 at 22:41
Originally posted by svendborg@email

Jeg benytter også minidsp (4x10 hd) og den er koblet til efter min pre. Så det kræver en stereoudgang, ikke andet.
Alternativt kan man køre digitalt ind i den, men det er en anden snak.


Jeg benytter også en pre efter min miniDSP (2*4), men den agerer kun attenautor (volumen) til 6 kanaler. Hvilket er den måde miniDSP har designet produktet til.

Hvis du styrer volumen på pre'en opnår du ikke maksimalt signal/støj forhold. Forklaring: http://www.minidsp.com/applications/dsp-basics/gain-structure-101 

Ved lav volumen vil du have ringe signal/støjforhold og ved høj volumen (kommer an på hvor mange volt preen spytter ud ) vil du så kun ved et lille område opnå den performance miniDSP'en er designet til, førend signalet klipper - som jeg forstår det.

Daniels: Justerer du også volumen før miniDSP Smile ?




Edited by Roky - 07 Maj 2014 at 22:58
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maj 2014 at 18:01
Jeg benytter også minidsp (4x10 hd) og den er koblet til efter min pre. Så det kræver en stereoudgang, ikke andet.
Alternativt kan man køre digitalt ind i den, men det er en anden snak.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz