Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: En spændende og billig koaksial
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


En spændende og billig koaksial

 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>
Author
Message
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: En spændende og billig koaksial
    Posted: 02 Sep 2014 at 19:33
Filterkomponenter skal lægges oveni prisen! Men delefrekvensen er jo høj, så det er ikke store komponentværdier der vil vælte budgettet.

Du har ret i din (teoretiske) overvejelse om variabel hornladning. Men det har tilsyneladende ikke forhindret Tannoy i at blive en succes.

Jeg har set enhederne som en billig genvej til et måske engagerende system. Hvis du skal have matchende effektivitet fra en sub, bliver den enten stor eller aktiv, og så er vi ovre i noget andet og mere omfattende.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Sep 2014 at 21:29
Jeg har alt hvad der skal til af dsp, effekt, subs osv. Så for mig er det nærmest plug and play. Og så var det at jeg efterhånden har lært at man er nødt til at lytte og lege med en given teknologi eller konstruktion, i et stykke tid, før det for alvor kan siges at være brugbart, godt, skidt osv.
Så selvfølgelig er jeg da frisk på at en her på øen har enhederne og vil lege seriøst. Men til denne pris, kunne min nysgerrighed også godt få mig til at smide pengene selv - for at jeg for alvor kan se hvad man kan få ud af en coax.
Selv om det ikke kommer til at virke 100%, så vil det ikke være de dyreste lærepenge, som jeg har givet ud Ermm LOL
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Sep 2014 at 21:40
Det lyder fornuftigt. Men så kan du lige så godt sætte enhederne i et noget mindre lukket kabinet og få en mere fleksibel løsning.
Jeg er klar pÃ¥ et lyt! Big smile


Edited by felsby - 02 Sep 2014 at 21:40
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Sep 2014 at 22:19
Enig... jeg var dog slet ikke nået til kabinet konstruktionen endnu, så den del er helt åben til forslag.
Og hvis jeg nu hiver enhederne hjem og går i gang, så får i selvfølgelig besked herinde, med billeder, målinger osv.
Der er dog lige en tandlægeregning der skal ordnes, før jeg leger for meget CryDeadOuch
Felsby - du er velkommen Smile
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Sep 2014 at 09:24
Jeg er også frisk på lyt og evt samkøb.......
Albert :-)
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Sep 2014 at 12:19
Virker som en interessant højttaler til smÃ¥ penge at bygge. Er der ikke nogen som kan give en lille anmeldelse af DIY clonen eller en rigtig WLM højttaler. Det er overraskende for mig at compressiondriveren har titanium membran, jeg troede det var good old fasion Phenol membran.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Sep 2014 at 12:35
Back to Top
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Okt 2014 at 09:03
Back to Top
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Okt 2014 at 09:32
http://www.eminence.com/pdf/Eminence_DIY_StageMonitor.pdf

der er en med deres 12 tommer i lukket 
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Okt 2014 at 11:46
Det er meget sjovt at der nu er interesse for denne enhed her på forummet.
Jeg har kigget på færdige "samle-sæt" fra USA med netop denne enhed:
http://www.diysoundgroup.com/coaxial-speaker-kits/v10-volt-kit.html

Og når jeg ser prisen på 141$, så ville jeg ønske at jeg boede i USA!

Jeg overvejer (på sigt) at anvende 7 af dem i et surroundsystem (sammen med mine dejlige subber!)

@felsby - når du nu siger at det ikke kan koste så meget at lave et fornuftigt delefilter, hvad snakker vi så om i priser?

Jeg har jo ikke nogen forstand på filter, så jeg har kigget på et færdiglavet filter, som Eminence laver, men I England koster den 38£ (ca 350 kroner)
Det får mig selvfølgelig til at tænke at det kan muligvis laves billigere

Hilsner

Edited by Svenskeren - 09 Okt 2014 at 11:49
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz