Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: En spændende og billig koaksial
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


En spændende og billig koaksial

 Post Reply Post Reply Page  <1 567
Author
Message Reverse Sort Order
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: En spændende og billig koaksial
    Posted: 27 Okt 2013 at 19:34
Det tror jeg ikke. Zu enhederne har trykstøbt chassis og whizzercone. Sidstnævnte er det værste nogensinde. Den eneste enhed med løst flagrende centercone, som jeg har kunnet holde ud, var en Philips 6.5" jeg skruede i nogle voighthorn i 70´erne.
Back to Top
sd2100 View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 24 Nov 2009
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote sd2100 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2013 at 19:06
Originally posted by felsby

Enhederne til WLM Diva
kan fås til < 600 kr/side:

Jeg fik øje på konstruktionen via Facebooksiden Hi-fi Danmark, hvor konstruktøren bruger en lidt billigere diskant.

Man får en Tannoy-lignende konstruktion med følsomhed > 93dB. I et 60l kabinet afstemt til 50Hz er der -3dB ved 50Hz og -9dB ved 40Hz. Den originale konstruktion kan leveres med en EQ enhed, så der er output til 40Hz - jeg vil tro at de konverterer en 4' bessel til en 6' BW, ligesom B&W gjorde med deres bass alignment filter. Det kan man jo selv flikke sammen hvis det var.

Den kunne være sjov at lave!


Det er vel også de samme enheder som Zu anvender (sikkert en hel del andre).

Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Okt 2013 at 17:16
Enhederne til WLM Diva
kan fås til < 600 kr/side:

Jeg fik øje på konstruktionen via Facebooksiden Hi-fi Danmark, hvor konstruktøren bruger en lidt billigere diskant.

Man får en Tannoy-lignende konstruktion med følsomhed > 93dB. I et 60l kabinet afstemt til 50Hz er der -3dB ved 50Hz og -9dB ved 40Hz. Den originale konstruktion kan leveres med en EQ enhed, så der er output til 40Hz - jeg vil tro at de konverterer en 4' bessel til en 6' BW, ligesom B&W gjorde med deres bass alignment filter. Det kan man jo selv flikke sammen hvis det var.

Den kunne være sjov at lave!

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 567

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz