Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Store subwoofer enheder
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Store subwoofer enheder

 Post Reply Post Reply Page  <1 4567>
Author
Message
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Store subwoofer enheder
    Posted: 02 Nov 2013 at 13:53
Originally posted by felsby

hej Larsen - fed enhed. Hvordan er kabinetterne? Jeg tænker 140l afstemt til 25Hz - hvad gjorde du?

Hej Felsby

Ja det er faktisk nogle rigtig gode enheder, til at betale og til musikgengivelse helt fantastiske da der er lagt vægt på egenskaber der tilgodeser det egentlige basområde. 
De sidder i øjeblikket i testkabinetetter hvor bagpladen er skruet fast og kan flyttes så kabinettet får forskellig dybde/volumen.
Jeg har prioriteret impulsgengivelsen på bekostning af hvor dybt de rækker. I øjeblikket er kabinettet på 125 Liter afstemt til 30 Hz Rx. 0,2 ohm. Når porten lukkes er Qtc. omkring 0,6 med den rette mængde dæmpemateriale.
Det er min opfattelse at til musikgengivelse går de tilstrækkeligt dybt. 
















  


Edited by Larsen - 02 Nov 2013 at 13:54
Altid på vej...
Back to Top
D A O View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Mar 2010
Location: Fredericia
Online Status: Offline
Posts: 129
  Quote D A O Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Dec 2013 at 06:35
Der er også den her 21"

www.mcmelectronics.com/product/55-2985

Thiele-Small Parameters: Resonance Frequency Fs: 25.9 Hz DC Resistance Re: 6.3ohm Mechanical Q Factor Qms: 3.51 Electrical Q Factor Qes: 0.43 Total Q Factor Qts: 0.38 Equivalent Cas air load Vas: 705.0 liters Voice Coil Over Hang X-max 7mm

Flot pris 


Eller den her, 18"

www.mcmelectronics.com/product/MCM-AUDIO-SELECT-55-2954-/55-2954

Thiele-Small Parameters: Resonance Frequency Fs: 27 Hz DC Resistance Re: 7.2 ohm Mechanical Q Factor Qms: 2.5 Electrical Q Factor Qes: 0.324 Total Q Factor Qts: 0.29 Equivalent Cas air load Vas: 224.0 liters Coil Inductance Le: 1.69 mH Voice Coil Over Hang X-max 4mm

Så kan det nok ikke gøres billigere






Edited by D A O - 10 Dec 2013 at 06:58
mvh Hans

Min Blog
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Dec 2013 at 09:31
- og så en 21" med støbt chassis til en tusse! Men der skal være plads til et 300l kabinet, og lidt EQ 30-40Hz. Men definitivt min in-wall sub enhed.
Back to Top
D A O View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Mar 2010
Location: Fredericia
Online Status: Offline
Posts: 129
  Quote D A O Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Dec 2013 at 05:52

ja felsby    det er små penge og kvaliteten ser okay ud, men

den lille 18" er nu heller ikke værst, med lidt elektronisk hjælp i ca 75 liter og en oktav ned




Edited by D A O - 15 Dec 2013 at 06:00
mvh Hans

Min Blog
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Dec 2013 at 08:28
hej Hans

Helt enig, men dit postede group delay og steprespons er ændret når du sætter EQ på!
Back to Top
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Dec 2013 at 02:27
Fandt lige denne side http://www.loudspeakersplus.com/category/18SP/18-Speakers--Subwoofers-for-Pro-Audio-DJ-Karaoke/1.html

Den er meget cool, fordi de selv inddeler enhederne efter hvilket formål de mener den passer til.  Der gør det lidt nemmere at browse efter f.eks en enhed til horn eller refleks. 
Back to Top
Rocka View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 14 Maj 2013
Online Status: Offline
Posts: 27
  Quote Rocka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2014 at 11:08
Jeg har ved et tilfælde anskaffet mig en 18 tommer PA subenhed fra Eminence. Jeg har selv simuleret lidt på den i WINISD, men jeg kan ikke finde ud af at finde det samlede Q for systemet efter simulering, og det er jo lidt vigtigt for impulsgengivelsen. Parametrene for enheden er følgende: 

 

Re                                                           2.71        Ohms                                      fs                                                             29.1        Hz

Le                                                           0.97        mH                                          Mms                                                    130.1        grams

QM                                                      11.39                                                        Mmd                                                    107.4        grams

QE                                                          0.29                                                        Cms                                                     0.230        mm/N

QT                                                          0.28                                                        Rms                                                     2.087        N*sec/m

Xmax                                                    7.94        mm                                          Vas                                                       439.1        liters

Pmax                                                      300        Watts                                      SD                                                      1159.0        cm^2

Bl                                                         15.01        Tm                                           VD                                                        920.0        cm^3

Coil Diameter                                     3.00        Inches                                    EBP                                                     101.7       

Gap Height                                        0.375        Inches                                    Magnet Weight                                      95        ounces

Efficiency                                            3.65        %                                            Winding Width                                 1.000        inches

                                                                                                                                SPL                                                        97.6        dB 1W-1m



Edited by Rocka - 08 Feb 2014 at 11:10
Back to Top
Rocka View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 14 Maj 2013
Online Status: Offline
Posts: 27
  Quote Rocka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2014 at 11:16
fs er ikke super optimalt i forbindelse med en sub, men kan man ikke tilføje noget masse til membranen og sænke det ned til omkring 20-22 hertz og så ellers EQ´e sig til resten? Hvis nogen kunne give et bud eller to på boksstørrelse ville jeg være taknemmelig. Kassen må godt være op i nærheden af en 200 liter, da jeg alligevel regner med at lave den som en "sofasub". :) 

Edited by Rocka - 08 Feb 2014 at 11:17
Back to Top
Rocka View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 14 Maj 2013
Online Status: Offline
Posts: 27
  Quote Rocka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2014 at 22:00
Jeg ved ikke om nogen har nævnt denne enhed fra Monacor endnu (orkede ikke lige at kigge alle siderne igennem igen), men den er egentlig ret fornuftig:

http://www.monacor.dk/produkter/18/vnr/103270/

Den har lav resonansfrekvens, har en fornuftig slaglængde for den størrelse enhed, følsomheden er stadig helt ok på 93db...men den er også temmelig pebret i pris.


Edited by Rocka - 20 Dec 2014 at 18:26
Back to Top
Rocka View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 14 Maj 2013
Online Status: Offline
Posts: 27
  Quote Rocka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Dec 2014 at 18:25
Denne er 15 tommer fra Monacor har også nogen fornuftige parametre:

http://www.monacor.dk/produkter/15-2/vnr/103260/


fs: 21,5 hz
15 tommer
11,1 mm slaglængde






Edited by Rocka - 20 Dec 2014 at 18:27
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 4567>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz