Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Curve NNR mega ht
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Curve NNR mega ht

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Curve NNR mega ht
    Posted: 18 Jan 2010 at 18:48
Originally posted by Christ

Ah ok, kender godt Rhino, og pis, ellers super spændende projekt, har din kone en ledig søster der er som hende ?


Projektet skal nok blive til noget en dag, lige nu har jeg gang i 4 byggeprojektet og et design til en anden som selv skal bygge, og laver delefiltre til min ven, så jeg keder mig ikke og det ene projekt som komme igang hen over sommeren bliver et ret vildt projekt til en ven.
 
Så bare rolig jeg er ikke gået i stå.
 
Konen har desværre ikke en søster Smile, hun har en bror men han er afsatLOL. har lige fået flere højttalere i huset, skal nok smide nogen billeder i en tråd når jeg kommer videre med dem, og der er et sæt Dali 107 og et sæt Dali 400 på vej også, så en hurtig tælling siger 17 sæt højttalere i huset Smileuden at tælle center og subs med, så jo hun er en meget fantastisk kvinde Heart.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
sd2100 View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 24 Nov 2009
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote sd2100 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Apr 2010 at 13:36
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Apr 2010 at 18:43
Ja den er jo pæn.

Forøvrigt er tankerne om curve nnr kommet igang igen.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
JH View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 23 Aug 2009
Location: Nivå
Online Status: Offline
Posts: 142
  Quote JH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Apr 2010 at 20:58
Hej Busk,

Hvad med et åbent baffel projekt. Med de mange basser og diskant/mellemtone sektionens lave følsomhed taget i betragtning måske en god ide.

Eller hvad med en push and pull kobling i bassen?

Eventuelt  basenheder i lukket kombineret med basrefleks, for at opnå en lineær impedans i bassen.

eller måske 2 forskellige basenheder, f.eks. en stramt ophængt enhed til at supplere ScanSpeak'en.

/JH
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Apr 2010 at 18:39
Open baffel har jeg i tankerne, da jeg lige har modtaget 368stk højttaler enheder, så der kunne der godt blive noget.
Men dette projekt er temmelig fastlagt på både konstruktion og valg af enheder. Og forsøg med flere forskellige baskabinet typer ønsker jeg ikke da det nok vi skade mere end det gavner. Og forskellige basser er helt udelukket, de vil jo på ingen måde opføre sig ordentligt sammen.
Man kunne gøre det i en 4vejs højttaler, men da chancen får at få en 4vejs til at fungere optimalt er meget lille, og med de enheder man har til rådighed her er det ikke nødvendigt at kaste sig ud i noget som er næsten umuligt.

Tanken er den ultimative 3vejs, aktivt delt, forhåbentligt med en HOLM DSPre og en masse effektblokke.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Apr 2010 at 18:47
Hej Busk,
 
Jeg havde godt lagt mærke til at du gik og "loppede" den Wink (Jeg ved godt du har været ukamp dygtig)
 
Hvad er det for nogle enheder du har købt?
 
Mvh,
Senilix (som er ved at samle stumper til et sæt Linkwitz Orion for at prøve sådan et sæt)
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Apr 2010 at 18:49
Originally posted by senilix

Hej Busk,
 
Jeg havde godt lagt mærke til at du gik og "loppede" den Wink (Jeg ved godt du har været ukamp dygtig)
 
Hvad er det for nogle enheder du har købt?
 
Mvh,
Senilix (som er ved at samle stumper til et sæt Linkwitz Orion for at prøve sådan et sæt)
Det er mere noget med at jeg opbevare dem for bo, men en masse blandet vifa og peerless, som Bo og jeg skal lege lidt med.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Apr 2010 at 18:53
Hej Busk,
 
Ok, Bo? som i Bo fra Primare, Bow?
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Apr 2010 at 18:56
Originally posted by senilix

Hej Busk,
 
Ok, Bo? som i Bo fra Primare, Bow?
 
Mvh,
Senilix
Boberik tror jeg bo kalder sig herinde, han har arbejdet i videbæk sammen med usxx.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Apr 2010 at 19:01

Hej Busk,

Ok. Ja, så har han jo nok fået skrabet sig lidt enheder sammen. Det ville jeg ihvertilfælde have gjort hvis jeg arbejdede sådab et sted.
 
Men ellers er jeg enig med JH. Der er for lidt open-baffle designs her inde.
 
Senilix (Som hygger sig med denne som godnat læsning lige for tiden http://www.amazon.co.uk/Sound-Reproduction-Acoustics-Psychoacoustics-Loudspeakers/dp/0240520092/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1268571810&sr=1-1 Det må konen da kunne forstå Ouch)
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz