Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Ny sub med SB Enheder.
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Ny sub med SB Enheder.

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ny sub med SB Enheder.
    Posted: 12 Okt 2013 at 13:52
En hurtig beregning giver ca. 75 liter optimalt.

Bliver det lavet mindre, vil jeg mene man begynder at gå på kompromis med sammenhængen mellem optimal ydelse for enheden og kabinetstørrelse.

...Højttalerbyg er altid et kompromis
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Okt 2013 at 17:30
Hej daniels
Hvor meget kabinet volumen bruger du til en 23W med to slaver, for jeg går ikke ud fra, at det er 75 L?
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Online Status: Offline
Posts: 400
  Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Okt 2013 at 22:24
Originally posted by ham_den_lange

Hej daniels
Hvor meget kabinet volumen bruger du til en 23W med to slaver, for jeg går ikke ud fra, at det er 75 L?


De får 58 liter samlet.

Det er kun et testkabinet, men det lader til at være den rigtige volumen for de yder rigtigt godt.
Man kan selvfølgelig presse dem ned i mindre og DSP'e dem til at måle rigtigt, men jeg synes der er en stor gevinst ved at lave kabinettet så optimalt som muligt før man bruger DSP.

Min største udfordring med de 23W enheder er dog SPL. Deres lave følsomhed, begrænsede membranareal og max belastbarhed gør at jeg skal bruge en del af dem, for at nå de spids SPL højder jeg gerne vil nå til min hjemmebio.

Til musik er der ikke det samme behov, så der er de fine.

Jeg pønser på en testsub med 3x23W aktive og 6x23W passive enheder
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz