Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Designe waveguide
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Designe waveguide

 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 19>
Author
Message
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Designe waveguide
    Posted: 04 Nov 2013 at 17:32
m@dsen -> Jeg har det faktisk ikke så godt med synlige skruer, så jeg holder det bevist nede på minimum.

ham_den_lange -> Det var egentlig et fint indspark, der er dog flere der har ønsket sig sæt, så jeg må nok holde mig til 'originalen'. Man kunne selvfølgelig placere dem på bagsiden og så ikke gøre dem gennemgående. Måske ved næste lejlighed.  
Back to Top
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Nov 2013 at 17:50
Ikke gennemgående m5 gevindhuller fra bagsiden, montering gennem hullet til BasmellemtonenSmile
Altid på vej...
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Nov 2013 at 08:10
Ikke synlige skruer er sagen. Jeg leger med tanken, og er faktisk kommet ret langt. Min næste højtaler blive uden skruer :-)

Michael
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Nov 2013 at 12:23
Vil du så bruge søm? Tongue
Back to Top
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Nov 2013 at 12:32
Lim, kiks og silikone Wink
Altid på vej...
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Nov 2013 at 12:34
...og brun
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Nov 2013 at 18:58
I får lige et billede af bagsiden, så er der også lidt gang i forumet.
Har fået 40mm aluplader hjem.

m@dsen -> Har du haft synlige skruer i dit sidste projekt ?



Edited by JAV - 04 Sep 2015 at 23:06
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Nov 2013 at 12:15
Planen går ud på at lave en ring med skruer svejset på bagsiden som så passer på fronten af højtalerenheden, og den spændes med møtrikker inde i kabinettet.

Michael
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2014 at 21:37
Jeg fumler lidt i COMSOL med en WG til SB26, som jeg gerne vil lave en simulering af.
Jeg er dog i tvivl om, hvilket materiale "membranen" skal have. Nogen der kan hjælpe? 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2014 at 22:08
Det er slet ikke nok til at give dig en brugbar simulering i COMSOL. Du kender slet ikke geometrier på bløddelen godt nok - dertil kommer limninger, som ikke er uden betydning. Derudover er der en række ting, der er afgørende - fx at du ved, hvor du kan bruge isotropic loss factor og hvor du SKAL bruge Rayleigh damping (og hvad værdierne er). Jeg bruger selv COMSOL og har lavet en aldeles god model for SB26 - netop med et af de formål at kunne stole på simuleringer af waveguides. Du kan ikke bare lave en teoretisk membran (fx en dome med konstant acceleratrion), der sidder i en waveguide - det giver slet ikke det rigtige billede. Jeg kan naturligvis ikke dele min model.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 19>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz