Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Designe waveguide
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Designe waveguide

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 19>
Author
Message
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Designe waveguide
    Posted: 01 Okt 2013 at 12:12
Ja helt sikkert. I forhold til mit lille horn projekt, der er det en af de eneste ankepunkter jeg har på Tractrix hornet, at det spreder for lidt, men samtidig når man sidder i sweet spot, så er det nok noget af det der er fedt, at man har meget lidt reflektioner fra væger loft gult, men jeg ville stadig gerne have noget mere spredning.
Jeg kunne tænke mig at prøve Geddes, oswg den åbner mere tidlig i hornet, og det må give noget mere spredning.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Okt 2013 at 12:50
Geddes arbejder vel netop med kontrolleret spredning/konstant direktivitet. Hans højttaler har høj direktivitet, hvilket er godt i mindre rum.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Okt 2013 at 12:51
Kasper er rigtig meget inde i alt det her - men han er jo ikke på forum længere...
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Okt 2013 at 11:42
USXX, kan du svare mig på; hvis jeg parrer R2904 (uden frontplade) og MW16P, stemmer det så, at dybden af waveguiden skal være 27mm ift. delayet ?
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Okt 2013 at 12:20
Jeg ville have nemmere ved at svare dig, hvis du brugte en af vores tweeters ;-)

Jeg husker ikke delay for R29.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Okt 2013 at 13:00
Haha, SB29'erne er kommet i mit standerprojekt, og R29'erne samler bare støv. 

Kan du i det mindste ikke give mig formlen for, at omregne delayet til det fysiske offset ? :-)
Så er du en knag. 
Back to Top
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Okt 2013 at 13:34
Jeg har et offset for de samme enheder på 23 mm med forplade på R29, hvis det kan være til nogen hjælp. 1uS = 0,345mm (21 grader C) beregnet på baggrund af følgende. http://www.sbacoustics.com/index.php/technical-notes/Smile

Edited by Larsen - 28 Okt 2013 at 13:39
Altid på vej...
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Okt 2013 at 14:03
Tak Larsen, så fik jeg styr på det Embarrassed Det må vel ende på 29-30mm i dybde. 
Back to Top
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Okt 2013 at 14:51
Jeg tror ikke umiddelbart at du bare kan lægge tykkelsen af forpladen på R29 til de 23 mm. 
Det akustiske centrum ligger et sted midt i forpladen (mellem bagsiden og forsiden af forpladen)
Der må målinger til Smile
Altid på vej...
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Okt 2013 at 17:33
Nu jeg har målt, og der er rundt regnet 8mm, fra det yderste punkt på frontpladen til der hvor membranen sidder. Det er vel dér, hvor vores offsettet er.

Så det bliver 31mm i dybde, hvis vi tager dit delay. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 19>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz