Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Designe waveguide
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Designe waveguide

 Post Reply Post Reply Page  <1 1314151617 19>
Author
Message
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Designe waveguide
    Posted: 28 Sep 2016 at 09:43
Kender I dem her:


Prøv at scroll lidt ned - det er ret flot kontrolleret spredning/direktivitet. De er testet i seneste nummer (okt./nov. 2016) af Hobby HIFI, der har en waveguide special.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Sep 2016 at 08:56
De ser fine ud, men jeg synes også prisen er "mere en fin" :-)
Det var vist bedre alle interesserede gik sammen og lavede et "group buy" på nogle drejede waveguids.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Okt 2016 at 09:48
Originally posted by USXX

Kender I dem her:


Prøv at scroll lidt ned - det er ret flot kontrolleret spredning/direktivitet. De er testet i seneste nummer (okt./nov. 2016) af Hobby HIFI, der har en waveguide special.
Spændende læsning. Dem kendte jeg ikke.

Har lige printet nogle profiler, så R29 og XT25 passer i.


Back to Top
Sune K View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 29 Dec 2011
Online Status: Offline
Posts: 76
  Quote Sune K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Okt 2016 at 07:35
Originally posted by USXX

Kender I dem her:


Prøv at scroll lidt ned - det er ret flot kontrolleret spredning/direktivitet. De er testet i seneste nummer (okt./nov. 2016) af Hobby HIFI, der har en waveguide special.

Har haft skrevet lidt med Thomas for lidt tid siden, da jeg netop så interesse i at bruge hans waveguide i en konstruktion. Han er af den opfattelse at eneste måde at få diskanten til at lyde (og ikke kun måle) rigtig, er ved at bruge aktiv deling.

Han har rodet rundt med det i små 15 år og han erfaring er at aktiv deling er nødvendig for at få det til at lyde rigtig!
--
Sune K
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Dec 2017 at 19:12
Hej, jeg vil fjerne fronten på SB29RDNC. Er det muligt uden at ødelægge noget? 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Dec 2017 at 19:19
Originally posted by JAV

Hej, jeg vil fjerne fronten på SB29RDNC. Er det muligt uden at ødelægge noget? 


Nej, det er svært. Fronten holder det hele (kammer o.s.v.) sammen med en god lim.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Dec 2017 at 20:25
Tak for svar. Jeg snakkede med en af gutterne fra B&W for ikke længe siden omkring de akustiske fordele ved ikke at have diskanten i bafflen, og er ret imponeret over hvor meget de får ud af det. Pønser på at lave noget lignende.

Man kunne dreje noget af fronten væk - evt. til Ø 55 mm og proppe den i et hus. Noget a la det her, men ved ikke helt om jeg tør, da jeg risikerer at ødelægge diskanterne til andet brug, hvis det her nu fejler. 


Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Dec 2017 at 20:43
Hvad var fordelene ved fri montering? Jeg har haft B&W med topmonteret diskant i mange år, og savner absolut intet ved at være gået tilbage til baffelmontering.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Dec 2017 at 08:08
Originally posted by felsby

Hvad var fordelene ved fri montering? Jeg har haft B&W med topmonteret diskant i mange år, og savner absolut intet ved at være gået tilbage til baffelmontering.

Det kunne jeg også godt tænke mig at vide. Jeg vil absolut foretrække en baffel. At placere en enhed midt i en cirkel med brat kant er ikke videre hensigtsmæssigt.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Dec 2017 at 09:21
Jeg tænker også det var bedre med en offset placering på en baffel, måske med nogle store rundinger på kabinet kanterne måske helt oppe på radius 5 eller 10cm, hvis man skulle gøre det helt godt. Men det andet har jo givet B&W en god historie og et markant let genkendeligt udseende.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1314151617 19>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz