Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Designe waveguide
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Designe waveguide

 Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 19>
Author
Message
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Designe waveguide
    Posted: 18 Nov 2015 at 11:52
Originally posted by felsby

Den ide er skam realiseret, Brian Smile


Det kommer ikke bag på mig - på nogen måde Wink
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Nov 2015 at 11:57
Originally posted by USXX

Der er jo flere hensyn at tage omkring placering af enhederne. Waveguidens placering rent æstetisk i forhold til top og sider er jo umiddelbart optimal i min optik (og hensynet til kantdiffraktioner spiller ikke helt så stor en rolle, når der benyttes waveguide). Derudover vil man jo ofte gerne have enhederne tæt på hinanden af hensyn til udstrålingskarakteristikken - og så er det jo at bassen kommer til at sidde, som den gør, når kabinettet skal have et givet volumen (man kunne selvfølgelig reducere højden og i stedet gøre kabinettet dybere, men så ryger proportionerne, og selve kabinettet/designet som helhed bliver da knap så æstetisk). Endelig er der bassens placering vertikalt i forhold til (excitation af) stående bølger inde i kabinettet. Desuden er det en fordel, at der med den nuværende placering bliver plads til et godt lag porøst dæmpemateriale i bunden. I mine øje ser det sgu ret godt ud, som det er.

Tak for uddybning Thumbs Up
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Dec 2015 at 10:13
@JAV; har du målinger på waveguiden?
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Dec 2015 at 16:18
Originally posted by USXX

@JAV; har du målinger på waveguiden?
Ikke endnu. Kan først få min overfræser d. 11, så før kan jeg ikke lave målepladen.
Lavede sidste dag nogle fine målinger af SB29'ern i nedstående højtaler, men fræser også et hul i målepladen, så SB29'ern med sin normale frontplade også kan måles - så bliver udgangspunktet for målingerne det samme.


Back to Top
Sune K View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 29 Dec 2011
Online Status: Offline
Posts: 76
  Quote Sune K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Dec 2015 at 07:09
Det ser spændende ud - ligner fornuftig kvalitet ;-)

- vi ser frem til målingerne...
--
Sune K
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jan 2016 at 14:40
Målinger?
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jan 2016 at 18:02
Tiden løb fra mig i december, og der er eksamener for tiden :(
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Sep 2016 at 15:02
Trækker eksamen ud? Wink
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Sep 2016 at 16:31
Heh Wink Hvis jeg får lavet fronter til min standerhøjttaler i weekenden, kommer der måleudstyr på Thumbs Up
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Sep 2016 at 08:06
Spændende! Vil det sige, at waveguiden ikke på noget tidspunkt i udviklingsprocessen er blevet (kontrol-) målt? 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 19>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz