Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Designe waveguide
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Designe waveguide

 Post Reply Post Reply Page  <1234 19>
Author
Message
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Designe waveguide
    Posted: 25 Sep 2013 at 12:37
Jeg vrøvler også - der skulle selvfølgelig have stået membran. Mange tak.

Er det SB26'eren membrangeometri i forhold til SB29'erens, der gør at det forholder sig sådan ?


Back to Top
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Sep 2013 at 12:56
Hej JAV håber det er i orden at jeg lige lånte din tråd med en kommentar til USXXSmile

Edited by Larsen - 25 Sep 2013 at 12:57
Altid på vej...
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Sep 2013 at 12:57
@Larsen; TW29R kommer i ren sort også til DIY på et tidspunkt. Vi introducerede den som sort i sølv, for at man kunne se, at den var todelt. Der er ikke en eneste kunde, der har efterlyst waveguide, så det kommer nok ikke lige til SB29 - også fordi det er svært at få en waveguide til at virke helt optimalt på den enhed. Jeg har derimod gang i forsøg med waveguide til SB26 - og det er en anden sag. En waveguide til SB26 kunne jeg godt tænke mig at kunne tilbyde - vi får se.

@JAV; det er den større membrandiameter (størrelsen på kantophænget), der gør det sværere at lave god kontrolleret spredning på SB29. Der skal en dybere waveguide til - men så går det ikke op med delay (det kan selvfølgelig løses på anden - men ikke så elegant - vis).

Ikke mere om waveguides herfra.
Back to Top
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Sep 2013 at 15:21
@USXX En god diskant der fra start er mere egnet og med en fra producentens side designet waweguide, ville da være en interessant nyskabelse.Thumbs Up
Altid på vej...
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Sep 2013 at 15:49
Ringstråleren er ikke designet med henblik på dette - den optimerer andre egenskaber (og som sagt er det ikke noget vores, OEM kunder efterspørger). Desuden har vi en god diskant, der fra start er meget velegnet til brug med waveguide - den hedder SB26!

Edited by USXX - 25 Sep 2013 at 15:50
Back to Top
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Sep 2013 at 16:06
Originally posted by USXX

Ringstråleren er ikke designet med henblik på dette - den optimerer andre egenskaber (og som sagt er det ikke noget vores, OEM kunder efterspørger). Desuden har vi en god diskant, der fra start er meget velegnet til brug med waveguide - den hedder SB26!

Jeg er helt med på at ringstråleren ikke er designet med henblik på brug af waweguide og at OEM kunderne ikke efterspørger dette og at det derfor ikke er interessant. 
Det var netop det jeg mente SB acoustics har allerede en god diskant der fra starten er bedre egnet og det ville være fantastisk hvis den så kom med waweguideSmile 
Indlægget skulle ikke på nogen opfattes som kritik. 


Edited by Larsen - 25 Sep 2013 at 16:07
Altid på vej...
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Sep 2013 at 13:04
Så blev den færdig (ihf. den første). Begynder ligeså stille at bestille alu hjem.

@Larsen, du låner bare løse :)
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Sep 2013 at 13:21
@JAV, hvilken profilgeometri har du valgt?
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Sep 2013 at 15:30
Du får lige et billede, USXX.

Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Sep 2013 at 18:35
Det ser rigtig fint ud, men hvilken geometri er du nået frem til - og hvordan? Hvordan er den akustisk optimeret? Jeg er ikke ude efter en tegning eller noget i den retning, men det kunne jo være, at du havde valgt en bestemt matematisk kurve - eller måske er den stykvis sammensat.

Edited by USXX - 26 Sep 2013 at 18:36
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 19>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz