Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: 18W i lukket kabinet
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


18W i lukket kabinet

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 18W i lukket kabinet
    Posted: 21 Sep 2013 at 15:32
Originally posted by felsby

22l giver et Q omkring 0.6, så det er jo fint. Så kan du lave en port og eksperimentere - man kan altid proppe porten!
@Larsen: de svar der er givet, kan ikke nødvendigvis overføres til Morellens lytterum Wink

Det jeg mener er, at der allerede er givet generelle fyldestgørende svar på spørgsmålet, som Morellen jo tilsyneladende er bekendt med. Svar der indebærer kendskab til Morellens lytterum vil jeg afstå fra, da jeg ikke har kendskab til dette. Jeg vil dog stadig fastholde at lytterummets beskaffenhed ikke ændrer ved at 18W egner sig bedst til basrefleks.


Altid på vej...
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Sep 2013 at 16:23
Jeg havde min 18W8531 i ca 27 Liter hvad jeg lige kan huske - Og jeg prøvede alt fra 20 til 30 liter Synes den spiller fint der, men der mangler et eller andet i mellemtonen. Jeg kunne ikke forliges med basrefleks - lige meget hvad jeg prøvede, så kom jeg ikke af med en snert af oppustet bas. USSX har skrevet om netop det emne i en af mine tråde. Mener hans "nyeste" anbefaling er enten ca 22 Liter eller 27-29 Liter. 
Men der mangler den dybe bas i lukket Smile
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Sep 2013 at 16:25
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Sep 2013 at 17:36
lige netop mellemtonen bliver et problem hvis man bruger et lukket system til den enhed til min smag i hvert fald
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
fimpe View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 08 Sep 2010
Online Status: Offline
Posts: 4
  Quote fimpe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Okt 2013 at 17:50
Lukket eller basreflex?

Jeg har valgt "en form for" TL

Jeg har den her stående.

http://www.humblehomemadehifi.com/download/Humble%20Homemade%20Hifi_Optimo_copy.pdf

den bliver ikke skiftet og kan høres her i Århus.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Okt 2013 at 21:22
Thumbs Up
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz