Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Arrangementer
  New Posts New Posts RSS Feed: Delefilter teori dag og forberedelse
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Delefilter teori dag og forberedelse

 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011>
Author
Message
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Delefilter teori dag og forberedelse
    Posted: 03 Aug 2009 at 11:46
SB ville være meget fine at prøve med vil jeg mene........
Albert :-)
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2009 at 13:10
Jeg er også på SB Acoustic
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2009 at 13:14
Hvad så med en alm 3 Vejs med sb acoustics, evt. lukket? og åben mellemtone kammer (enten port eller strømningsmodstand).
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2009 at 13:15
Her tænker jeg 2stk 8" basser og en 3-5" mellemtone samt en ringstråler.
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2009 at 13:40
Jeg er helt med på et SB projekt
Påtænker i anden sammenhæng at tage fat vi SB direkte så måske der kan rtylles af den vej, det lader jo ikke til DAT har ringstråle på lager eller på vej så....

Kan der her på forum laves en afstemning/tilmælding til projektet?

Så syntes jeg vi skal få besluttet en rretning så vi kan komme igang med at lave skitser mm lige efter ferien :-)


Albert :-)
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2009 at 13:42
Kim (fra DAT) har snakket om, at han gerne ville have lavet nogle byggesæt med SB acoustics enhederne. Vi kunne jo spørge ham, om det evt. var noget, vi skulle gøre for ham. Vi kunne så benytte os af kabinetterne fra Janzen, som Syncroniq presenterede, da vi var hos Busk.
Jeg vil personligt mene, at et 3-vejs sæt med 6.5", 4" og ringstråleren i det store 28 ltr. kabinet ville være spændende at prøve.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2009 at 14:16
Jeg er klart på kappen idé.
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2009 at 14:51
Hey,

Jantzen har desværre ikke nogle gulvkabinetter. Kun disse:


Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2009 at 16:50
Mig og syncroniq fik lige en snak om hvad der er der skal ske på højttaler dagen og hvor fokus skal være, dette skal vi selvfølgelig være enige om, men hvis målet er at studere hvordan vi måler, laver filtre og bruger lspcad. Synes vi at en 2vejs højttaler er bedste egnet til opgaven, eftersom er 3vejs ikke er så ligetil. Vil vi bare gerne lave en fed højttaler kan vi selvfølgelig godt lave en stor 3 vejs, men så bliver det at få taget korrekte målinger og simuleret filter altså ikke nybegynder venligt. Jeg kan godt lave en stor 3 vejs, men jeg må indrømme at jeg ikke kan give en fremgangsmetode eller fortælle hvordan man gør, nok ikke engang efterfølgende, jeg kommer bare til at sidde og rode med det i en halv times tid og pludselig siger jeg: Så er den der!! - det lærer folk der aldrig har brugt lspcad og lignende nok desværre ikke så meget af.. 
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2009 at 17:07
Ja det har du nok ret i.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz