Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Arrangementer
  New Posts New Posts RSS Feed: Delefilter teori dag og forberedelse
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Delefilter teori dag og forberedelse

 Post Reply Post Reply Page  <12345 11>
Author
Message
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Delefilter teori dag og forberedelse
    Posted: 21 Jul 2009 at 10:08
2½vejs med 8ohm kunne også være spændende.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jul 2009 at 10:11
Originally posted by syncroniq

Hey,

Kappen > Tjo. Kommer nok an på hvilke enheder vi kan få fat i. Kim har ikke flere 6" på lager, så jeg vil lige finde ud af hvornår han får flere. Jeg har et sæt derhjemme, men mener det er 8ohm udgaven. Tjekker når jeg kommer hjem. Men et 30 liter gulvkabinet med 2 stk 8ohm kunne også være sjovt. 

Hvad siger folk?
Jeg er helt klart med på en gulvmodel Smile 2,5vejs

Edited by Busk - 21 Jul 2009 at 10:13
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jul 2009 at 10:17
Hey,

Så skal de have hvert sit kammer.... Embarrassed
Ellers kan vi ikke bruge LspCAD til noget. Så er 2vejs nemmere rent målemessigt.

Hvorfor vil i have 2½? 
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jul 2009 at 10:31
Hvert sit kammer er jo ingen problem Wink.
Lige et lille hurtigt forslag.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jul 2009 at 10:52
Hey,

Ser super fint ud. Dog svært for folk bagefter at gøre efter. Men flot.
Jeg ville dog flytte porten op under enheden. Jeg prøver lige og finde mit port-resonant-program når jeg kommer hjem, og ser hvor det vil være heldigst at placere den.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jul 2009 at 11:05
Originally posted by syncroniq

Hey,

Ser super fint ud. Dog svært for folk bagefter at gøre efter. Men flot.
Jeg ville dog flytte porten op under enheden. Jeg prøver lige og finde mit port-resonant-program når jeg kommer hjem, og ser hvor det vil være heldigst at placere den.
Ja det har du nok ret i LOL, med mindre jeg laver 6stk af dem til efteråret, men bagefter det, så skulle man lave en version med alm front. her har jeg designet med 19+12mm sider,top, bund og bagside. og 3*19mm front.
 
Busk
 
Men laver vi en simpel udgave uden facetter på fronten og 2 indvendige kamre og basreflex på bagsiden så kunne man nok hurtigt samle dem.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jul 2009 at 12:12
Hej,
 
Har desværre ikke så god tid til at følge med for tiden Unhappy, men jeg skal da love for I har gang i den.
 
Spændende projekt. Hvor har I fundet SB ring-domen? Har DAT fået den på lager eller har I "presset" USXX.
 
Jeg kan godt forstå at fronten kan være vanskelig at fremstille. Har I overvejet at få den fremstillet "i byen"? Kunne måske gøres til fornuftig pris, hvis styktallet er der...
 
Hygge,
Senilix (som vil se ikke om han kan følge lidt mere med i hvad I går og laver)
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jul 2009 at 12:36
Fronten kan jeg sagtens lave, men det er mere at andre skal kunne lave sættet efter vores beskrivelser bagefter.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jul 2009 at 12:43
Hey,

Ellers gør det vel ikke noget at det er lidt mere end bare en kasse. Hvis folk vil bygge det, må de vel tage det hele med. Hvis du siger du vil bygge 3 sæt, så er det super. Jeg giver gerne mine 2 x 6" til projektet. Jeg har også noget dæmpemateriale og en god filterstumpe kasse jeg kan tage med. Jeg tager min egen clio med, så mangler vi en mindre.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jul 2009 at 13:20
Originally posted by syncroniq

Hey,

Ellers gør det vel ikke noget at det er lidt mere end bare en kasse. Hvis folk vil bygge det, må de vel tage det hele med. Hvis du siger du vil bygge 3 sæt, så er det super. Jeg giver gerne mine 2 x 6" til projektet. Jeg har også noget dæmpemateriale og en god filterstumpe kasse jeg kan tage med. Jeg tager min egen clio med, så mangler vi en mindre.
Det helt fint med mig, jeg kan lige prøve at regne lidt på det, og så se hvor meget der skal til.
Har jo lavet en arbejds fordeling der giver mig 2*8 timer om ugen til at bygge højttalere, så jeg vil tror jeg kan have 3sæt klar på et par md.
 
Så er det bare hvad resten syntes om idéen og designet. For hvis jeg bare får enhederne over så har jeg noget at arbejde efter.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz