Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Arrangementer
  New Posts New Posts RSS Feed: Delefilter teori dag og forberedelse
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Delefilter teori dag og forberedelse

 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 11>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Delefilter teori dag og forberedelse
    Posted: 02 Aug 2009 at 12:35
Hey,

Jeg ville klart flytte basserne så højt op som mulig. Ellers er det det mere svært at lave filter til. Den første reflektion fra gulvet kommer ultra hurtig. Og det er skidt når vi snakker basmålinger.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Aug 2009 at 13:01
Ingen problem, det var også kun en hurtig skitse Smile
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Aug 2009 at 16:13
Og topkassen skal være ÅBEN bagtil :-) eller hele bagpladen som en strømningsmodstand......
Albert :-)
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Aug 2009 at 16:24
Spændende
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Aug 2009 at 20:06
Hey,

Husk, vi skal gerne holde det nede på jorden så alle kan være med. 
Havde tænkt en måske lidt simpel konstruktion så vi på dagen kan koncentrere os om filteret. 
eller hva?
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Aug 2009 at 21:06
Jo men hvis ALT andet er på plads kan vi vel godt lave filter tilovenstående ide på en weekend? eller?
Indtil nu er det jo også blot en ide fra min side, ikke hørt mange kommentarer endnu på den.....

Albert :-)
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Aug 2009 at 23:54
Hvad med en højttaler hvor der virkelig er lagt energi i impulsresponsen evt. med åben bagside m. strømningsmodstand som balbrech forslår, det kunne være interessant at prøve! samt 2 stk 8 tommer i lukket kabinet til bassen.

altså:

T
M (4" åben)

W (8" lukket)
W (8" lukket)

d'appolitto er et system som efter min mening kræver mange timers optimering før det kan betale sig, jeg tror i langt de fleste tilfælde, at den simpleste løsning er den bedste.
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2009 at 09:24
Jeg er frisk, lige i den retning jeg kunne tænke mig at eksperimentere......

Vi skal lige efter sommer have lavet en liste med de foreslag der er i spil og så hurtigst muligt få taget en beslutning så vi har en fælles retning at arbejde hen imod.

jeg tog det udgangspunkt jeg gjorde forbi jeg har ALT for mange nye enheder liggende og et eller andet sted syntes jeg det ver lidt let altid at vælge de BEDSTE enheder på markedet og bruge dem, det bliver også meget ofte noget der er set ALT for mange gange og i min verden på den måde "lidt" kedeligt.....

Men jeg er helt enig i at det narurlige valg hvis det skal være MAX performance kunne være SS 22wx2 + Iluminator 4" + en af flere SS TW

Et sådan system koster jo også BOKSEN i forhold til de enheder der allerede ligger i kælderen.....

Et System for ovenfor koster listepris ca. 15k (mindst)
Dem der ligger i kælderen koster næsten GRATIS :-) vil kunne sælges for MAX 2k eller noget i den stil pr sæt
Albert :-)
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2009 at 11:32

Ja vi skal snart have lavet en afstemning så vi kan arbejde fremad mod målet, og jeg har lidt tid at bygge i. Jeg er med på at bruge balbrech enheder.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2009 at 11:38
Hvad er det for nogle enheder du ligger inde med som du synes vi skal bruge? ellers er SB acoustics nok et godt alternativ.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz