Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Surround HT
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Surround HT

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Damkel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 15 Aug 2012
Location: Østjylland
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Damkel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Surround HT
    Posted: 25 Aug 2013 at 16:22
Hej

Jeg kunne godt tænke mig at kaste mig over et projekt med nye højttalere til stuen.
De skal primært bruges til surround, og jeg forstiller mig noget i retning af mk-sound eller Procella - men, jeg kan ikke finde nogen konstruktioner af den slags.

Jeg leder efter noget som skal deles ved omkring 80hz.
De skal spille kunne præstere et passende lydtryk -højt og rent Wink
Lyden skal være biografagtig, hvis man kan sige det, i hvert fald ikke for tilbagelænet - men dog ikke så man bliver lyttetræt.
Helst også et stort sweetspot af hensyn til perspektivet.
Jeg skal bruge fronter og center, jeg har nogen bipoler til bag, som jeg pt. ikke ønsker at skifte.


Er der nogen som kender nogen konstruktioner, som jeg måske kunne bruge?


Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Aug 2013 at 09:56
Du refererer til to eksisterende produkter. Lad os se et par links!
Back to Top
Damkel View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 15 Aug 2012
Location: Østjylland
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Damkel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Aug 2013 at 12:58
Eksempel på MK-sound:


Procella:

Dette er blot to eksempler på hvad jeg har set som er dedikerede surround højttalere - forslag modtages naturligvis med glæde Smile

Et alternativ jeg overvejer, er f.eks. Troels Gravesens TQWT, som der også findes en center til.
Godt nok en helt anden højttaler, men jeg formoder, at den har dynamikken da det er et horn - eller er jeg helt ved siden af?

Men, jeg skriver her, da jeg ikke rigtigt kan finde nogen højttaler konstruktioner til surround...
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Aug 2013 at 10:57
Jeg tror at TQWT er et godt bud. Den effektive mellemtone og diskanthornet fungerer godt og den spiller glat og detaljeret.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz