Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: test kabinet / Krydsfiner med buede sider
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


test kabinet / Krydsfiner med buede sider

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 7>
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: test kabinet / Krydsfiner med buede sider
    Posted: 13 Sep 2013 at 21:38
Friman : 
Ja glæder mig til at komme igang, selvom der nok går lidt tid før tiden igen er til det.
Igen, tak for hjælpen med designet Clap
Mvh
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Sep 2013 at 22:31
Thumbs UpJeg synes de fremgår meget stilrene og den hvide farve gør sig rigtig godt...Thumbs Up
Hvad med lyden.?
Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Sep 2013 at 22:55
Hej Svend. 
Mange tak. Håber også de ender med at være meget elegante. Jeg har dog ikke fundet på et design til nogle fødder/ben. Den er lidt for ustabil som den står nu :)

Lyden er umidelbart rigtig fornuftig. Jeg har kun lyttet kort på enhederne, samt lavet målinger og simuleret filter. Men mit umiddelbare bud er at det bliver rigtig rigtig godt :) Især basenheden skiller sig ud og lyder fabelagtigt selv som "fuldtone" og måler også rigtig fint, så den er forholdsvis let at have med at gøre. (men nu får vi af se når jeg får samlet dem, og trimmet filtret ind :)
Mvh Rune


Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Sep 2013 at 22:57
Så står de og spiller lystigt inde i stuen Tongue ... Dog kun på et filter der mangler sluttrimningen, men allerede nu så er jeg RET optimistisk mht lyden LOL


Desværre så mangler jeg stadigt at lave en passende fod. Indtil videre er det bare en pind, men planen er at finde en rundstok som har den rette diameter til hældningen på højtaleren, og så male den sort. 
Det er ikke verdens flotteste løsning, men har ikke adgang til mere eksotiske materialer desværre.

Jeg mangler at vandslibe/polere kabinetterne en sidste gang, da der stadig er lidt "appelsinhud" over klarlakken. Heldigvis så fik de en ekstra gang klarlak så der er noget at polere i.

Jeg tager nogle bedre billeder når jeg får dem færdig trimmet og samlet 100%.

God aften til alle :)




Edited by Frost - 29 Sep 2013 at 22:58
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Sep 2013 at 04:52
Rigtigt flot resultat Clap
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Sep 2013 at 06:36
Smukt og meget stilrent. Passer perfekt med det øvrige på foto Clap
Venligst Michael
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Sep 2013 at 19:35
Mange tak :) 

Har lige hørt lidt mere musik her til eftermiddag og indtil videre så får filtret lov til at blive som det er. Det eneste jeg er i tvivl om er, hvorvidt jeg skal prøve at smide en 0,5Ohms modstand i serie med diskantfiltret for at "kæntre" diskanten opadtil.  Men det må jeg prøve når tiden engang er til det :)





Jeg må snart finde det ordentlige kamera frem, så i kan se finishen ;)

Mvh Rune



Edited by Frost - 30 Sep 2013 at 19:43
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Sep 2013 at 21:25
Thumbs Up
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Sep 2013 at 21:55
Frost du er bare rigtig god til lak arbejde, jeg er imponeret!! Clap
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Okt 2013 at 08:54
Hylle: 
Mange tak, men jeg kan desværre ikke tage alt æren for dette. Jeg har dog hjulpet maleren med at forberede, pudse og spartle osv. Men selve malesprøjten har jeg ikke ført i denne omgang. Synes det var et for flot projekt til at jeg kunne risikere at "ødelægge" det ved at lave et middel stykke malearbejde. 
Vi må snart stikke hovederne sammen igen, vil også meget gerne høre dine HT med det endelige filter :D

Mvh 


Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz