Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: test kabinet / Krydsfiner med buede sider
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


test kabinet / Krydsfiner med buede sider

 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>
Author
Message
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: test kabinet / Krydsfiner med buede sider
    Posted: 11 Aug 2013 at 13:38
Men hvis du ikke er helt tilfreds og alligevel skal lave et nyt så har jeg en ide til en eventuel fremgangsmetode.

Venligst Michael
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Aug 2013 at 17:07
Smukt
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Aug 2013 at 11:40
Elegant. Jeg har lejet med ideen om at lave en Neeper Perf. 1 klon - eller en tilnærmelse. Ud over den håndværksmæssige udfordring giver de brudte linjer kasserne et mindre bastant udtryk.

Jeg ser frem til at se slutresultatet.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Aug 2013 at 13:59
Hej Joesch. Jeg har også kikket meget på Neepers, og har egentligt også tænkt mig at nærme mig det design når der skal laves en ht hjem til min egen stue. :) 
Det her design lider jo af at de ikke må være så høje.. og for at holde prisen nede så "nøjes" vi med 1 6" i stedet for 2 5,25". Det gør bare at der ikke er plads til en baffel på fronten med fasede kanter som neeper har.. Der har jeg tænkt mig at lave frontstof med fasede kanter i stedet som ikke skal gå hele vejen ned til gulvet. Så lidt kommer de da til at ligne neepers ;)

*EDIT
Jeg har også hørt rigtig godt om Sb 17MFC, så den bruger jeg i den her ht, sammen med sb´s alu diskant, som jeg synes lyder forrygende. 
*

Jeg er også meget spændt på slutresultatet. Det er første gang jeg arbejder i krydsfiner, og det er ikke et helt så taknemmeligt materiale at arbejde i... Men indtil videre så er jeg fint tilfreds.

Mvh 



Edited by Frost - 12 Aug 2013 at 14:04
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Aug 2013 at 14:03
Og så tager det hårdt på klinger og fræsejern :-)
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Aug 2013 at 14:04
Haha ja det gør det. Det er et hårdt materiale :)
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Aug 2013 at 14:17
Busk, hvad er din erfaring med forskel i "lyd" fra kabinetter af krydsfiner kontra mdf? Synes du det er besværet/pengene værd at bruge krydsfiner? Når man nu alligevel maler højtaleren? 
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Aug 2013 at 15:21
Så kom jeg en smule videre :





Så nu er næste fase at få monteret en hel del stivere i kabinettet, og derefter beklædt det indvendigt med bitumen plader. 

Mvh Rune 
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Aug 2013 at 16:02
Super flot træ arbejde Clap
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Aug 2013 at 16:21
Mange tak :)

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz