Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Delefiltre
  New Posts New Posts RSS Feed: Er sugekredse noget lort?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Er sugekredse noget lort?

 Post Reply Post Reply Page  <1 234
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Er sugekredse noget lort?
    Posted: 10 Feb 2011 at 22:52
Originally posted by USXX

Ja, både du og enhederne fortjener afgjort et andet filter - det ligner et rent "måle-filter", og jeg kan godt forstå, hvis det ikke lyder godt (og det skal ikke ses som noget personligt imod designeren).

Jeps, det spiller på ingen måde optimalt. Har siddet og lyttet lidt igen her til aften, og det er fladt, mørkt, udynamisk og meget kedeligt. Der er ikke meget liv i kludene...Ouch

Det er så langt ude, at min vifa konstruktion med 2xPL14 og xt25 er mere dynamisk og klart bedre sammenhængende, og de enheder er jo altså lidt blød hat og stok ift. SS enhederne. Noget er der i hvert fald galt....Confused

Har skrevet lidt med Kappen, og han får lov at gøre et forsøg til det bedre....Smile Skal blot lige få det praktiske på plads...

Indtil da står den nok mest på head-fi lytning, og de gamle vifaer kommer helt sikkert på igen til weekenden....Wink

BTW: Det virker lidt syrealistisk at man skal sidde og hagle sit eget projekt ned. Det plejer jo altid at være sådan, at man ikke er til at skyde igennem når man endelig er blevet færdig.
 
EDIT: Jeg vil gerne lige fremhæve, at min utilfredshed ikke skal ses som anklage mod ophavsmanden til filteret, men udelukkende en konstatering af at den Ellam Dappo er knap så heldig. Jeg har generelt stor respekt for hans arbejde, ligesom jeg har nydt den tidligere nævnte vifa-konstrukion som han også er ophavsmand til, igennem lang tid.


Edited by friman - 11 Feb 2011 at 08:38
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2011 at 22:57
Originally posted by kappen

Originally posted by syncroniq

Hey,

Kan godt lide Kappen lige kommer med en teknisk forklaring, efterfulgt af en forklaring på jysk :)

Hæhæ.

Kan lige tilføje til det med forklaringen på jysk. At det går fint nok ved konstant hastighed over længere tid (det man også ser på en steadystate frekvensmåling). Men ved pludselige ændringer i hastigheden (transinter / musik) går det galt.
Verdensklasse....Thumbs Up

Nu har jeg også forstået hvorfor det går galt......Big smile
Mvh.
Friman
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz