Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: Tæppe eller.....
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Tæppe eller.....

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tæppe eller.....
    Posted: 28 Jun 2013 at 10:30
Hej.

Min familie og jeg flytter i ny bolig inden for det næste års tid. I rummet hvor det primære lydsystem skal husere er der et alm fyrparket gulv. Hvad mener i er akustisk bedst, parket eller gulvtæpper?




Edited by Bapu - 28 Jun 2013 at 10:30
Venligst Michael
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jun 2013 at 13:14
Afgjort tæpper. De mindsker efterklangstiden og gør både samtale og seriøs lytning mere behagelig.
I kan jo vælge løstliggende tæpper - gerne flere af slagsen.
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jun 2013 at 15:40
Tak skal du have felsby. Jeg regnede lidt med at det var svaret jeg fik. Men jeg var alligevel lige tilpas usikker til at jeg mÃ¥tte spørge en voksen. SÃ¥ mÃ¥ jeg se om jeg kan sælge den til min bedre halvdel Smile

Venligst Michael
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jun 2013 at 16:37
..en voksen LOL

De lidt "finere" møbelforretninger (niveauet over Ikea) har masser af fede, løse tæpper, der kan levere et classy touch til ethvert hjem. Plus, man kan rulle dem sammen til parties, jul og hvadharvi.
Back to Top
KimV View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 18 Dec 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 36
  Quote KimV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jun 2013 at 10:52
Den "moderne" indretning af boligen med masser af hÃ¥rde og parallelle overflader, er dÃ¥rlig for akustikken. Prøv at klappe i rummet, og du kan høre efterklangstiden. Efterklangstiden nedsættes med tæpper og møbler, sÃ¥ hvis rummet er enkelt indrettet med fÃ¥ eller ingen solide møbler, vil det give en dÃ¥rlig akustik. Man kan ogsÃ¥ øge dæmpningen af rummet med tæpper eller lign. under borde og stole - og evt. et vægtæppe.
mvh. Kim
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jun 2013 at 10:55
Store oliemalerier er ogsÃ¥ glimrende absorbere, kan jeg berette. Og det behøver ikke at være Munch eller Kvium Smile
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jun 2013 at 15:17
SÃ¥ kan det være at jeg endelig fÃ¥r lov til at købe det maleri af Johnny Madsen som jeg er sÃ¥ glad for Smile 
Venligst Michael
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz