Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: mtm
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


mtm

 Post Reply Post Reply Page  <1 34567 8>
Author
Message
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: mtm
    Posted: 23 Jul 2013 at 17:06
Her kunne jeg jo godt komme til at ønske at der ikke var så stor en afstand fra Paris!!
Jeg griller en fabelagtig pølse

Hilsner

Edited by Svenskeren - 23 Jul 2013 at 17:08
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jul 2013 at 11:58
Det er da bare slet ikke noget ved at lytte til sine gamle højttalere når man nu engang har hørt hvad de nye kan præstere. 

En stor tak til Martin (for hans store arbejde og hjæpsomhed) og hans dejlige familie for en hyggelig dag med masser af lyd og god mad Smile

Til sidst vil jeg sige den monster sub er da helt ude i hampen. Den gav alt fra latterkrampe til indre blødninger Wink



Edited by Bapu - 24 Jul 2013 at 12:01
Venligst Michael
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2013 at 06:28
Originally posted by Bapu

Det er da bare slet ikke noget ved at lytte til sine gamle højttalere når man nu engang har hørt hvad de nye kan præstere. 

En stor tak til Martin (for hans store arbejde og hjæpsomhed) og hans dejlige familie for en hyggelig dag med masser af lyd og god mad Smile

Til sidst vil jeg sige den monster sub er da helt ude i hampen. Den gav alt fra latterkrampe til indre blødninger Wink

Nej det kan jeg godt forestille mig, men de performede også til top karakter på alle punkter, og det var endda mens de bare var blevet stillet på en tilfældig stander foran alt det andet i hjemmebiografen uden at tage højde for at placere dem ordentligt. Dem kommer du til at lytte meget på.

Jamen velbekomme Michael, det jo altid hyggeligt at møde en herinde fra som man har tilbragt så mange timer med i telefonen og se at det har båret frugt. Og uden mad og drikke dur helten ikke.

Ja den sub kan noget som man ikke lige prøver hver dag. LOL
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2013 at 16:40
Efter en uførelig indkøbsliste (lavet af M Busk) er der nu bestilt delefilter komponenter som skal samles af undertegnet, det er jo selvfølgelig ikke et problem når man (af førnævnte M Busk) har fået en tegning der er lego koncernen værdig Big smile

Nu er der igen ventetid ohh du onde verden Cry
Venligst Michael
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jul 2013 at 06:50
Ja på den måde er verdenen meget tit ond Smile
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jul 2013 at 09:19
Verden er god igen. Mine komponenter kom med posten allerede her til morgen. Det må da kaldes for hurtig levering. De blev bestilt 15.50 i går eftermiddag. Så nu skal der loddes Smile
Venligst Michael
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jul 2013 at 10:27
Pas på fingrene Wink
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
chris-torb View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 105
  Quote chris-torb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jul 2013 at 12:46
Originally posted by Busk

Pas på fingrene Wink
Ja, for den da.
Jeg fik, for nyligt, lagt min finger oven i en klat smeltelim - det gjorde av.......
 
 
 
Det er en farlig hobby :-)
 
Projektet ser forresten fantastisk ud, og spændende at høre hvordan det spiller.
 
mvh
 
chris-torb
 


Edited by chris-torb - 26 Jul 2013 at 12:50
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jul 2013 at 22:19
Tak for det chris. jeg glæder mig også. De kommer til at spille i morgen om alt går vel Big smile
Den ser ikke rar ud den finger!!! Men den fungere som en god skræmme kampagne så jeg skal nok være opmærksom.
 


Edited by Bapu - 26 Jul 2013 at 22:21
Venligst Michael
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jul 2013 at 15:32
Så kom der endelig lyd på. Førstehånds indtrykket er godt. Man kan godt høre at det rum de spiller i er større og især meget længere end ovre hos Busk. Oven i købet har porten heller ikke så meget frihed som da de blev målt, men det får en ende når de nye standere bliver færdige. Men alt i alt er det en bedre meget bedre højttaler end de gamle. Diskanten er så lækker sammen med mellemtonerne når der spilles musik især blæserne strygerne og gitaren er i den grad kommet til live på et helt andet plan. Så er der stemmerne i guder hvor er det skønt at høre på sang fra disse små kasser i forhold til de gamle.
Så alt i alt er jeg enormt tilfreds med det jeg (med hjælp fra andre) har lavet Smile

Og nu til min Oscar tale.

1000 tak til M busk for den venlighed og store hjælp, uden ham og hans grej og tålmodighed var dette projekt ikke blevet til noget. Også en tak til syncroniq, det var faktisk ham der forklarede mig mulighederne i et sådan projekt. Til sidst en tak til usxx for at lave så gode enheder Big smile

Lige et par billeder som det ser ud nu. Standerne bliver skiftet ud i løbet af en måneds tid.

 



Der bliver på sigt lavet en separat kasse til delefiltrene.


Edited by Bapu - 28 Jul 2013 at 15:36
Venligst Michael
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 34567 8>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz