Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Amadeus tnt s9 eller ?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Amadeus tnt s9 eller ?

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Amadeus tnt s9 eller ?
    Posted: 21 Jun 2013 at 20:13
man kan sikkert også finde enheder brugt hvis man er lidt tålmodig, det plejer at være ca ½ pris

jeg er selv igang med noget du gerne må lytte på, omkring helsingør.


Edited by xion - 21 Jun 2013 at 20:14
Talk nerdy to me.
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2013 at 20:31
Problemet er at jeg intet ved omkring enheder og delfilter. Så jeg søger et komplet sæt.
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2013 at 21:15
Nu kommer det vel også lidt an på hvad de skal bruges til. Der tænker jeg nok mest på at i den 3vejs fra rabu sidder der 2 6,5" basser hvori tnt s9éren sidder der 2 8" enheder. 

Du kunne jo prøve at forhøre dig ved syncroniq om detaljerne i delefiltret.
Venligst Michael
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jun 2013 at 11:38
Personligt synes jeg at TNT var noget bas-bulderne - og efter jeg har hørt sb acoustics enhederne - så synes jeg faktisk de gør det fantstisk - jeg synes de er bedre i mellemtonen end SS. Har også selv bygget den lille højtaler med 2 stk. 5" som henrik Høeg designede med sb acoustics - så jeg ville ikke være i tvivl - Har Henrik Høeg ikke bygget en højtaler med 2 stk 8"  sb acoustics?
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jun 2013 at 11:39
Ser nu at det er en Bapu ligger link til :-)

Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jun 2013 at 14:35
Hey,

Det skal siges at UTH-88 er designet til unge mennesker som en erstatning til Cerwin-Vega. Altså er bassen meget fremtonet. 

Man kan dog vælge at lave den lukket, altså uden basporte (eller med basporte og så stoppe dem til hvis det er for meget). Jeg tror i hvert faldet ikke der var nogen der manglede bas ved julefrokosten Big smile
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jun 2013 at 19:46
Originally posted by syncroniq

Hey,

Det skal siges at UTH-88 er designet til unge mennesker som en erstatning til Cerwin-Vega. Altså er bassen meget fremtonet. 

Man kan dog vælge at lave den lukket, altså uden basporte (eller med basporte og så stoppe dem til hvis det er for meget). Jeg tror i hvert faldet ikke der var nogen der manglede bas ved julefrokosten Big smile

HØRT.....
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jun 2013 at 10:18
Uth-88 ser lækker ud, det kunne godt være noget for mig. Hvordan ser det ud med en indkøbsliste? Syncroniq. Så jeg kan få et tilbud på stumperne. Højttalerne skal også bruges til surround, så det ville være lækkert hvis man kunne bygge en center og nogle baghøjttaler der matcher. Men så er det måske for meget med 8" enheder eller hvad? Jeg har det fint med Bass men det skal selvfølgelig ikke blive mudret som i siger. Mens jeg sidder her og skriver får jeg sku rigtig lyst til at bygge Uth-88 Big smile
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jun 2013 at 11:07
Hey,

Hvis man ser film, kan man benytte porten, og til musik kan man lukke den hvis det bliver for kraftigt. Man kommer i hvert faldet ikke til at mangle noget.

Filterdiagramet ligger i min tråd, så kan man selv vælge hvilken filterkvalitet man ønsker. Du kan i princippet printe diagrammet ud, og tage med ind til dat hvis du vil. RABU sælger ud af deres filterstumper, så det kan også være de har en god pris på et filter. Prøv og skriv til dem og hør.

Jeg kan se at Rabu-acoustics.dk har tilbud på enhederne. Faktisk en hel del.


En center kan man sagtens lave. Sømanden der lavede UTH-88 til hans hjemmebio har vidst en hel del planer når han kommer hjem. Jeg kan ikke huske præcis hvad det var. Måske han uddyber hvis han ser tråden her.

Når du er færdig med højttaleren, vil det være en god i de at få den målt igennem, så du er sikker på at alt er samlet som det skal. Det kan være der er en herinde fra der gerne vil hjælpe?

Men skriv hvis du har spørgsmål.
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jun 2013 at 13:01
Hej syncroniq. Det filter der er billede af i uth-88 tråden. Blev det det endelige? Jeg skal da hurtig have bestilt enheder fra rabu, det ser ud til at være gode priserSmile
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz