Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Amadeus tnt s9 eller ?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Amadeus tnt s9 eller ?

 Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Message
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Amadeus tnt s9 eller ?
    Posted: 20 Jun 2013 at 22:26
Hej der.
Jeg søger et højttaler byggesæt. Men men, hvad skal jeg vælge? Jeg har kigget en del på nette efter et sådan. Men hvad man end finder af sæt så er der altid en eller anden der skriver dårligt om det. Jeg søger et sæt der er nogenlunde lige til at gå til, da jeg ikke har forstand på delfilter og sådan, men ønsker selv at bygge kasserne. Jeg har en stue på godt 30 kvadrat meter og ca. 10 kilo til enheder og filter. 
Hjælp, hvad skal jeg bygge????

Vh. Erling
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2013 at 08:33
Med 10k i budget kan du komme en del omkring......
Men den ene mands lyd er ikke den andens fryd (hva' siger I så, hva ba Tongue...), så du får sikkert lige så mange forskellige anbefalinger om liiiige denne kasse contra alle andre mulige kasser, som de personer du spørger... (Mine f.eks, de landede i omegnen af de 10K og minder faktisk om TNT S9.  Big smile)
 
Prøv Troels DIY side, hvor der er anvisninger til færdige og gennemarbejde projekter og som er en guldgrube i inspiration. Jeg har selv brugt mange timer på denne side...
 
 
Svend
Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2013 at 08:38
Efter min mening er det helt klart sjovere, at designe og bygge selv fra bunden. Istedet for at vælge et færdig konstrueret byggesæt, kunne du jo prøve, om der var hjælp at finde til de dele af processen, som du ikke selv mestre.

Hvor i landet bor du?
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2013 at 12:06
Jeg har talt lidt med en fra dansk audio teknik, og som jeg forstod det så kunne man godt ændre kabinet formen bare men ikke ændre på antal liter i kamrene, jeg er ikke vild med designet på amadeus'er. Kan man det mht filtret? Det jeg søger lidt er design som rabu acoustics 3 vejs byggesæt. De ser fede ud, syntes jeg. Jeg ved dog ikke hvad sådan et sæt koster. 
Vh Erling
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2013 at 12:07
Jeg fik lige Nordsjælland med i profilen.
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2013 at 12:47
Så vidt jeg husker så koster 3vejs sættet fra rabu 6000,-
Venligst Michael
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2013 at 13:10
Hey,

RABU sættet er rigtig godt og kan klart anbefales. 
Hvis TNT S9 er lavet af ham jeg tror der har lavet den, kan den også klart anbefales. Tror begge kits er gode.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2013 at 14:26
Jeg snakkede med Jes fra Dansk Audio Teknik her i weekenden. Han sagde, at han lige har lavet et nyt filter til S9'eren. Hvem der har lavet det gamle, ved jeg ikke.
Men fordelen ved at bygge S9, er at du kan prøve at lytte til højtaleren hos KTradio inden du køber.
Om du har samme mulighed med RABU højtaleren ved jeg ikke. Men hvis de har muligheden, vil de helt sikkert gerne give en demo.
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2013 at 15:22
Ham den lange
Tror du man kan bygge kabinetter med det design rabu har , bare med amadeus enhederne. Selvfølgelig bare med det antal liter der skal til? Hmm giver det meningConfused
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jun 2013 at 19:38
Hey,

Ham_den_lange > Troede faktisk det var dig LOL
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz