Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Amadeus tnt s9 eller ?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Amadeus tnt s9 eller ?

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Amadeus tnt s9 eller ?
    Posted: 23 Jun 2013 at 17:36
Jeg er lidt i gang med at bygge, den skal dog laves en del om evt med en slave. Der er overhovedet ikke det slag i jeg havde regnet med. Det er en 12" fra scanspeak med en hypex 4 forstærker. Skruer man bare lidt over halvt op, så slår den i bund, ikke godtSmile

Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jun 2013 at 22:28
Hey,

Erling > Ja, det er det endelige filter :)
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jun 2013 at 22:37
Hvad er det for en model og data omkring kabinettet
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Sømanden View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 09 Maj 2009
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 7
  Quote Sømanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jun 2013 at 05:48
Jeg har UTH'erne staaende som fronter (dog desvaerre stadig alene .... Unhappy ) i mit lille hjemmebiorum. 
Bassen er nok lidt voldsom hertil, men i et rum paa 30 kvm tror jeg ikke det vil vaere tilfaeldet. 
Jeg har haft dem inde i min egen stue paa 35 kvm og med loft til kip. Her var bassen naesten vaek, men det sker for alle andre hoejttalere ogsaa ...... (Har et saet TNT S7 staaende her med et par 'hjaelpesubber')

Jeg har enheder og materialer liggende til baade center- og 4 baghoejttalere, samt 2 subwoofere.

Centeren bliver en MTM med 2 stk SB17NRXC35-8 samt SB29RDC.
Den bliver integreret i et moebel, og faar omkring 35 liter i basrefleks.  

Baghoejttalerne bliver ligeledes MTM med 2 stk SB15NRXC30-8 samt SB29RDC.
De faar 10-15 liter i et lukket kabinet.

Subwooferne bliver med hver sin SB42FHC75-6 og formodentlig drevet af Hypex forstaerkere.
De faar hver smaa 100 liter i et lukket kabinet.

Centeren bliver nok ikke ideel bare at kopiere filteret fra, da kabinettet jo er en lidt akavet stoerrelse. Men baghoejttalerkonstruktionen kan ogsaa fint bruges som center. 
Jeg har valgt de stoerre basser for bedre at kunne matche UTH'erne, og saa var mit oprindelige udgangspunkt ligeledes fronter med hver 4 stk SB17-enheder.

Kabinet- og filterkonstruktion bliver der ikke noget hemmeligt i, saa det kan sagtens deles.
De bliver dog nok foerst lavet i loebet af efteraaret. Det er den saedvanlige med mangel paa tid og bla-bla-bla ........ Embarrassed

Men skulle du komme forbi Randers i loebet af juli, saa er UTH'erne tilgaengelige til et proevekik og -lyt.

Saadan skulle opstillingen gerne komme til at tage sig ud naar den engang er faerdig :
 Vi beklager den forringede billedkvalitet, men det kan maaske give anledning til lidt inspiration ..... Geek
Back to Top
JJO View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 29 Jan 2009
Location: Greve
Online Status: Offline
Posts: 82
  Quote JJO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jun 2013 at 09:39
Det er korrekt at jeg har lavet et nyt filter til Amadeus TNT S9
Det orginale kabinet har ca. 70 Liter volumen til de 2 Bas 22w8851 T00

Hvis man beregner kabinetter i Speakerubilder Pro Max flat får men et kabinet på 61,5 liter og en 7 cm port på 12.5 cm det er muligt at designe på mange måder, porten i TNT S9 vender bag ud, jeg er igang med at teste et nyt port layout med porten i bunden, her anvender jeg denne port: http://www.jantzen-audio.com/image/bass-tubes/bass-tubes-710.jpg
For at få en bedre kobling mellem enhedder og port.
Den TNT S9 med nyt filter kan høres i KT Radio vesterbrogade 181 1800 Frederiksberg tlf. 33311440

/JJO
Is there any reason not to build a perfectly box?
Hvis alt ser ud til at virke ved første øjekast, så har man overset noget!
Back to Top
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jun 2013 at 13:05
Spitzen klasse sæmand ! Godt forslag. Og med lidt stof foran bas kasserne, så ser konen heller ikke de der " forfærdelige " højttalere ;)
Talk nerdy to me.
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jun 2013 at 19:24
Tak til alle for de fine indlæg/input.

Det ser super ud det der sømand. Det bliver så bare lige en hel del dyrere end jeg havde regnet med til at starte med Jeg bestiller sku også nogle enheder til en center og nogle bag højttalere, så må vi se hvor det bærer hen Jeg er glad for at dine ideer må kopieres
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jun 2013 at 19:28
Ronnie rasmussen-
Det er en scan speak 30W/4558T00 og "prøve kabinettet" er ca. 56 liter lukket. Det er sikkert helt tosset det jeg har lavet så jeg er da klar på lidt input omkring dette.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jun 2013 at 05:56
det ser da heller ikke så dårligt ud faktisk.
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Erling View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 23 Nov 2012
Location: Nordsjælland
Online Status: Offline
Posts: 60
  Quote Erling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jun 2013 at 13:24
Så kom der stumper hjem, der mangler dog 2 stk 8" bas, de er i rest men de skulle komme til august.
Det næste der så skal købes hjem er jo så delefilter stumper.
Så jeg vil da lige høre syncroniq om hvilket mærke filter komponenterne er. Der er jo stor forskel på priserne.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz