Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: On-Wall opbygning
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


On-Wall opbygning

 Post Reply Post Reply Page  <1 3456>
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: On-Wall opbygning
    Posted: 20 Maj 2013 at 12:31
Selvfølgelig skal det da det.....
Mvh.
Friman
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2013 at 13:18
Så nu mangler "bare" 2 ganske vigtige ting for at det kan lykkes:
1 - Et sted at samle højttalerne
2 - en stue til at spille i Confused
 
Ja ja - håbet er lysegrønt og drømme er stadig gratis!
 
Hilsner
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maj 2013 at 17:42
For dem der kunne være interesserede kommer her en opdatering.
Jeg har som nævnt før arbejdet lidt mere med designed på disse højttalere og nedenfor vil jeg vise det (foreløbigt) endelige resultat Wink
 
 
Højttaleren vil få en indre volume på lige omkring 10 liter i et lukket kabinet
 
H:B:D bliver 31x46x17 cm
 
I al ydmyghed kan jeg virkelig godt lide resultatet, men modtager gerne forslag til forandringer Thumbs Up
 
Hilsner
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maj 2013 at 19:39
spændende design :)
Talk nerdy to me.
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2013 at 09:04
Takker! Wink
 
Hilsner
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jun 2013 at 17:58
Originally posted by felsby

Hvorfor ikke indbygning? Intet baffelstep.
Personligt kan jeg dårligt forenes med MTM, foretrækker langt 2½-vejs med mere jævnt udstrålingsmønster.
 
Hej
Nu falder jeg over denne kommentar og den fanger mig.
 
Jeg hat kigget en hel del på nettet i de seneste uger - og specielt i det store udland (USA) er de meget længere fremme med In-Wall end vi er her i Danmark.
Det er muligt at købe sig til In-Wall til næsten ingen penge - eller også mange penge, hvis det er det man ønsker!
 
Vil du mene at det er lettere at beregne et In-Wall system istedet for On-Wall? (hvis ellers jeg har muligheden selvfølgelig!) Thumbs Up
 
Kunne det være en fordel i det kommende setup at lave en "falsk" mur og der montere In-Wall?
 
Hilsner


Edited by Svenskeren - 11 Jun 2013 at 18:02
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jun 2013 at 21:28
Originally posted by Svenskeren

For dem der kunne være interesserede kommer her en opdatering.
Jeg har som nævnt før arbejdet lidt mere med designed på disse højttalere og nedenfor vil jeg vise det (foreløbigt) endelige resultat Wink
 
 
Højttaleren vil få en indre volume på lige omkring 10 liter i et lukket kabinet
 
H:B:D bliver 31x46x17 cm
 
I al ydmyghed kan jeg virkelig godt lide resultatet, men modtager gerne forslag til forandringer Thumbs Up
 
Hilsner

Ser godt ud - meget flot.

Men hvorfor sætter du en ekstra baffel på? - det er da synd.

Det skal da bare bygges ind i. Når du laver den buet front, er det jo fint istedet for affræset kanter.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jun 2013 at 22:02
Originally posted by Svenskeren

Originally posted by felsby

Hvorfor ikke indbygning? Intet baffelstep.
Personligt kan jeg dårligt forenes med MTM, foretrækker langt 2½-vejs med mere jævnt udstrålingsmønster.
 
Hej
Nu falder jeg over denne kommentar og den fanger mig.
 
Jeg hat kigget en hel del på nettet i de seneste uger - og specielt i det store udland (USA) er de meget længere fremme med In-Wall end vi er her i Danmark.
Det er muligt at købe sig til In-Wall til næsten ingen penge - eller også mange penge, hvis det er det man ønsker!
 
Vil du mene at det er lettere at beregne et In-Wall system istedet for On-Wall? (hvis ellers jeg har muligheden selvfølgelig!) Thumbs Up
 
Kunne det være en fordel i det kommende setup at lave en "falsk" mur og der montere In-Wall?
 
Hilsner

Ja, en falsk mur ville absolut være en god ide. Noget af pladsen i den falske mur kunne også bruges til reoler, som så vil fremstå som indbygningsreoler. Sejt.

Intet baffelstep vil gøre filteret enklere og hele systemet mere effektivt.
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Jun 2013 at 07:56
Originally posted by felsby

Originally posted by Svenskeren

Originally posted by felsby

Hvorfor ikke indbygning? Intet baffelstep.
Personligt kan jeg dårligt forenes med MTM, foretrækker langt 2½-vejs med mere jævnt udstrålingsmønster.
 
Hej
Nu falder jeg over denne kommentar og den fanger mig.
 
Jeg hat kigget en hel del på nettet i de seneste uger - og specielt i det store udland (USA) er de meget længere fremme med In-Wall end vi er her i Danmark.
Det er muligt at købe sig til In-Wall til næsten ingen penge - eller også mange penge, hvis det er det man ønsker!
 
Vil du mene at det er lettere at beregne et In-Wall system istedet for On-Wall? (hvis ellers jeg har muligheden selvfølgelig!) Thumbs Up
 
Kunne det være en fordel i det kommende setup at lave en "falsk" mur og der montere In-Wall?
 
Hilsner

Ja, en falsk mur ville absolut være en god ide. Noget af pladsen i den falske mur kunne også bruges til reoler, som så vil fremstå som indbygningsreoler. Sejt.

Intet baffelstep vil gøre filteret enklere og hele systemet mere effektivt.
 
Det kunne bestemt være et spændende projekt at arbejde på. Nu skal vi lige finde et mere permanent sted at bo, men derefter må jeg til tegnebrættet (eller nu om dage er det jo en PC!)
 
Det må da også være muligt at bygge subber ind i den kunstige væg også?
 
Hilsner
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2014 at 21:24
Er du kommet videre i projektet? 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz