Forum Home Forum Home > Andet > Gode ideér, ris og ros
  New Posts New Posts RSS Feed: Spread the word
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Spread the word

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Spread the word
    Posted: 14 Jul 2009 at 09:51
Hey,

Jeg syntes vi er kommet godt igang her på forumet. Ideen var at få et mere teknisk forum op og stå og det virker til at have lykkes.

Men vi kan blive flere 

Hvem har gode ideer til hvordan vi får ordet ud til folk om dette forum?

Jeg forsøgte at få de danske klubber til at færdes herinde, uden nogen form for held. De to der sagde ja, fik aldrig logget ind, og den 3. lavede sit eget.

Jeg ser ikke dette forum som direkte konkurrent til Hifi4all. Hifi4all er i min øjne et mere "blødt" forum, hvor de bløde værdier har fokus. Her er det de mere tekniske, hvilket også var håbet da jeg følte det manglede.

Men hvordan spreder vi ordet? Link-bannere fra hjemmesider? Alle gode ideer er velkommen.
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jul 2009 at 12:16
Hvor stort forventer du potentialet er? Det er ikke mange selvbyggere, jeg kender. Nogen guldgrube bliver et dansk selvbyg forum nok aldrig!

Idé 1: Hvad har du gjort for at bliver anerkendt af søgemaskinerne? Jeg prøvede lige lidt test-søg, og det lykkedes mig ikke at finde forum den vej. Så meta tags og overvejelser om der står det rigtige tekst på forsiden.

2 noget mere ambitiøse idéer:
#2: Men det vi mangler, er et real world forum, hvor vi (ahem, I andre) kan vise højttalerprojekter frem. Jeg synes i hvert fald, det kunne være rigtig fedt, at se og høre nogle af de projekter, der realiseres rundt omkring.

#3: Er der basis for en artikel til High Fidelity. Naturligvis med fokus på et konkret projekt, som Janils evt. afsluttende kan få lov til at lytte til.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jul 2009 at 12:49
Hey,

Jeg kan slå Google adds til på forumet, så finder Google os langt bedre. Så skal vi bare kigge på dem, hvis det er ok.

Jeg vil prøve og tage fat i Janils. Det kunne være super sjovt. Måske han ville med på torsdag, og skrive en artikel om besøget? Hvad siger folk til det?

Men jeg forventer ikke at der kommer flere tusinde medlemmer. Men jeg håber at nå ud til dem, der leder efter det vi (i fællesskab) kan tilbyde med forumet. 


Edited by syncroniq - 14 Jul 2009 at 13:05
Back to Top
JH View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 23 Aug 2009
Location: Nivå
Online Status: Offline
Posts: 142
  Quote JH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Sep 2009 at 22:54

Hey,

Ku det tænkes at forumet kunne udvides med flere brugere hvis vi også begynder at skrive på engelsk?

Den danske skare af selvbyggere er ikke imponerende og trænger måske også til nyt blod/inspiration udefra?

JH/

Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Sep 2009 at 07:02
Hey,
 
Jeg tror en af værdierne herinde er at vi ikke er alt for store. Og det vil for mange være bøvlet at skulle til at skrive på engelsk. Men ellers fin ide.
 
Jeg er sikker på at der er mange derude i dk. Nogle af dem rammer hifigalleri, andre hifi4all og nogle nerds. Jeg håbede vi kunne få speakerbuilder med i den liste også.
Back to Top
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Sep 2009 at 19:04

Noget banner og reklamer ville hjælpe. Jeg kan evt. hjælpe der. Forum kunne også bruge lidt 'shineup'. Og de der adds fra google er pæn nasty :-)



Edited by Baby Strong - 03 Sep 2009 at 19:05
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Sep 2009 at 19:49
Hey,

Ja jeg har brugt et standard stylesheet til forum, og google adds er for at lokke søgemaskinerne til (det virker fint). Jeg må nemlig ikke pille i metadata for forum med den licens jeg har købt. Lidt noget skrammel, men sån er det nu engang.

Hvad mener du med bannere? Tror ik vi vil have banner reklamer på siden som f.eks. hifi4all. Jo længere vi kan være uafhængige, des bedre for alle.

Men kunne vi få f.eks. hifidelity til at nævne os, ville det da være super fedt f.eks. 
Back to Top
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Sep 2009 at 20:35
Jeg tænkte mere på et diy-banner. Hvor man fx. har et setup af af en diy-højttaler, hvor man ser snuden af micro og så med SpeakerBuilder's logo på self. Så kan man self shine det op indtil man er tilfreds.
 
Reklamer mener jeg fx. at kunne have en "forhandler-liste" med fx. Danskaudioteknik. Til gængel kommer SpeakerBuilder.com op på deres hjemmeside.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Sep 2009 at 11:21
Hey,

Folk er altid velkomne til at lave et nyt logo til siden. Eller bannere der kan linkes til os. 
Jeg arbejder lidt på et meget simpelt design der gør det hurtig at hente. Det kan du se her : http://www.speakerbuilder.dk/newsite som har samme design som forum.
Back to Top
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Sep 2009 at 12:58
Det ser ikke helt ueffen ud, dog en tand for småt imo.
Hvad størrelse skal du have banneret i ? Og hvilken font skal der bruges til logo ?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz