Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: 26W/4867 i transmissionslinie
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


26W/4867 i transmissionslinie

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 26W/4867 i transmissionslinie
    Posted: 27 Apr 2013 at 13:22
Jeg går og leger lidt med tanken om at sætte et sæt SS 26W/4867T00 i et transmissionslinie kabinet.

Efter at have søgt lidt rundt på nettet efter info, er jeg stødt på en hjemmeside som beskriver lidt teori.
Her har bl.a. en dansk bygger (Bjørn Johannesen) skrevet en artikel omkring brug af et software designet af Martin J. King til design af transmissionslinie kabinetter.
Denne artikel nævner, at Qts er en designparameter og nævner at enheder med Qts lavere end 0.3 kan være svære at tæmme i et transmissionslinie kabinet.

SS 26W/4867T00 har en Qts på 0.29.

Er der nogle her, der har erfaringer med transmissionslinie designs og kan fortælle mig om jeg skal holde mig fra denne type kabinet til ovennævnte enhed?
Eller skal jeg bare kaste mig ud i et forsøg?

Troels Gravesen benytter SS 26W/8861T00 i sin Jenzen Illuminator, men denne enhed har også en Qts over 0.3 (0.31).
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Apr 2013 at 13:51
Hej,


Jeg har desværre ingen erfaring med transmissionslinie design. 

Senilix
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maj 2013 at 19:16
Hej Senilix,

Tak for linkene. Jeg prøver lige at kigge nærmere på softwaren.
Back to Top
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maj 2013 at 21:07
Ja.....det er virkelig en spændende ide med t-line.....det kunne godt blive mit næste projekt, men jeg skal også have noget lærdom om det helt sikkert. Men det gør det jo bare mere spændende :)
Talk nerdy to me.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz