Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Speakers V400
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Speakers V400

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Speakers V400
    Posted: 24 Apr 2013 at 19:39
@ xion

Jeg har levet med 4stk 15w de sidste par år, så jeg er udenærket med på hvad de kan...

Og ja, jeg er ret overbevist om at de kabinetter nok skal blive total iorden...
Mvh.
Friman
Back to Top
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2013 at 21:50
Originally posted by Busk

Originally posted by xion

god idé, helt sikkert. med en stabil baffel og godt med afstivning, så skal det nok lykkes....oooggg...så må jeg sige at jeg er ret tosset med min 15W til mellem området, den spiller stemmer osv. meget naturtro. så jeg er med busk her, 2 af dem tak !:) 12M har jeg dog ikke hørt endnu, men du går IKKE galt i byen med 15W ihvertfalde.

jan
12m kan du komme til at høre i løbet af året når jeg bliver færdig Smile.

det vil jeg se frem til. har smidt 2 poser MDM-3 i hver bas kasse idag, men venter stadig på ventiler, så jeg er ikke helt klar til at testmåle endnu. tror madsen fik sendt dem med den lille røde 3 hjulede budcykel :P regner med at få dem imorgen, så skal der bores ! måske endda busken så kommer forbi med kabler ?:P
Talk nerdy to me.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2013 at 22:00
lav da bare en ny frontbaffel og skru den på, det er lettest..... og kan sagtens fungere rigtig godt.

enhederne kan sælges da de nogle gange er efterspurgt
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2013 at 22:27
 Kan forestille mig at 400'eren er et stort kammer til at begynde med.
Hvordan bliver kammeret lavet til mellemtonerne?


Edited by Digital_thor - 24 Apr 2013 at 22:32
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2013 at 18:51
Originally posted by ronnie rasmussen

lav da bare en ny frontbaffel og skru den på, det er lettest..... og kan sagtens fungere rigtig godt.
enhederne kan sælges da de nogle gange er efterspurgt


Arrrrrhhh, det æstetiske skal også være iorden, samt at det vil blive væsentligt nemmere og lave intern opdeling og afstivning uden den gamle front.

Mht. De gamle enheder, så kan de afhentes på martriklen kvit og frit, hvis nogen skulle have lyst til at rode med dem...
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2013 at 18:55
Originally posted by Digital_thor


 Kan forestille mig at 400'eren er et stort kammer til at begynde med.Hvordan bliver kammeret lavet til mellemtonerne?


Du har ret, det er et stort kammer, med en lang diagonal afstivning mellem siderne. Mht fremtidig opdeling og afstivning, kommer der lidt billeder inden længe, som langt nemmere vil kunne forklare....;)
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Apr 2013 at 09:37
Så fik jeg skåret de gamle fronter ud i weekenden.

Først grovskæring med stiksav.



Her kan den originale interne afstivning ses. Jeg laver en del nye, samt opdeling mellem bas og toppen.


Så blev alle siderne kørt over med overfræseren.


Her et skud af toppen af kabinettet. Der kommer lige til at blive plads til en port øverst bag på til ventilering af mellemtoneafsnittet.


Og endelig så fik jeg lamineret lidt x-finer til nye fronter. 3 lag 9mm birkekryds...Smile


Jeg har lavet en lille skitse som gerne skulle indikere hvorledes det endelige resultat kommer til at se ud.

(afstivninger osv. ikke tegnet på)

Mvh.
Friman
Back to Top
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Apr 2013 at 11:18
Et projekt, hvor der er lagt mange tanker i, som du jo helt klart har, kan kun blive godt ;)  lækkert men en masse billeder ! We like !
Talk nerdy to me.
Back to Top
Cesse View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Mar 2009
Location: Taastrup
Online Status: Offline
Posts: 47
  Quote Cesse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Apr 2013 at 11:28
Det ser bestemt ud til at blive godtSmile Også er det ofte også billigere at modificerer et gammelt kabinet end at bygge nyt Wink

Med hensyn til de gamle kunne jeg godt være interesseret i dem, hvor i verdenen bor du?
Cesse,
DIY er vejen frem...
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Apr 2013 at 11:58
Originally posted by xion

Et projekt, hvor der er lagt mange tanker i, som du jo helt klart har, kan kun blive godt ;)  lækkert men en masse billeder ! We like !

Nu er det jo ikke "rocket-science", men jo, jeg har da tænkt lidt over hvordan projektet kunne realiseres bedst, nemmest, og pænest muligt.

Og takker....Smile
Mvh.
Friman
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz