Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Rokys 3 vejs forberedelse hvilke SB Accoustics
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Rokys 3 vejs forberedelse hvilke SB Accoustics

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Rokys 3 vejs forberedelse hvilke SB Accoustics
    Posted: 17 Apr 2013 at 07:56
Jeg havde dem traditionelt placeret dvs diskant, mellemtone, woofer i lige linje over hinanden. Har ikke erfaring med hjørnesubs som sådan, men man booster en del i bunden ved at placere dem i hjørnet.

Edited by Fasen - 17 Apr 2013 at 11:34
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Apr 2013 at 17:58
Hej roky. 

Jeg ved at Troels Gravesens værksted er ret småt. Så du kan jo bare spørge ham om hvordan ob11 performer i små rum!
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Apr 2013 at 21:27
Hej Stefan

Jo  det er bestemt en mulighed. Må dog nok erkende at de er FOR store til mit rum. Især hvis de absolut skal have godt med plads bag sig. Og det har bestemt ikke noget gøre med WAF - Jeg skal jo også kunne bevæge mig rundtSmile
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Apr 2013 at 21:39
Er der nogle, som vil kommentere på ideen med ikke at en 26W stående samme sted som standerne, er det helt hen i vejretBig smile

Jeg kunne godt tænke mig at prøve 26W med akustisk ventil 60 liter. Synes godt nok det er svært at ramme perfekt afstemning med basrefleksConfused (bemærk jeg har ikke købt dem (brugt) endnu)

Og det er altså ikke fordi 18W er presset i bund, ved normale niveauer, på mine 17-20 kvadrameter, slet ikke! jeg ønsker blot mere af det hele. 
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2013 at 15:46
Bassen bliver en 26W4867T00  http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/26w-4867t00.pdf i 60 Liter lukket/ventil som jeg har købt brugt.

Jeg er blevet anbefalet SB17NRXC35-8, fordi den skulle spille ala 18W, som jeg godt kan lide lyden fra, men måske med lidt bedre/åben mellemtone. Jeg skal også have diskant, hvor jeg også gerne vil prøve en SB accoustics. Jeg bruger lige nu en SS9500, som jeg synes ok godt om- selvom jeg godt kunne tænke mig at have mulighed for at dele lavere end 2500 Hz-for under der lyder den ikke godt. Men om jeg kommer til det i praksis, må der lyttesession til.
Her har jeg kig på SB29RDC-4, som jeg har læst meget godt om. Eller alternativt en SB26.
Jeg kommer så i tvivl om SB17NRXC35-8 er et bedre valg i fht. SB17NRXC35-4 - Som har nogle bedre parametre i 16L lukket kasse(ifølge speakerbuilder pro) Eller jeg skal over i SB17MFC-4 som måske passer bedre til 26W mht til følsomhed. Hvad vil I foreslå som et godt match?
mvh


Edited by Roky - 20 Maj 2013 at 15:48
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2013 at 11:05
Bump
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maj 2013 at 13:22
til en 3-vejs kan du bruge en mellemtone med 2-3dB lavere nominel følsomhed end bassen. Se fx http://www.troelsgravesen.dk/Jensen.htm
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maj 2013 at 23:51
Tak for svar. 

Jeg er blevet anbefalet Mellemtone SB17MFC-4 og Diskant SB26STAC. Med 26W revelator som bas, er der praksis for et rigtigt vellydende system. Så er spørgsmålet om jeg kan få det til at spille godt. Mellemtonen har en lille smule højere følsomhed, men mon ikke det går i praksis.

Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2013 at 00:01
26w bas, og en sb acoustics mellemtone, hmmmmmm det ligner noget jeg har hørt for nyligt.... hmmm wilson audio....*host*

det KAN spille for dælen

jeg er ellers blevet noget glad for min D3004/660000
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maj 2013 at 00:09
Ond teaser i eksamenstid Tongue

De AirCirc ser lækre ud, men prisen pr stk er jo nærmest hvad alle 4 SB enheder koster...


Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz