Forum Home Forum Home > Software > Simulerings software
  New Posts New Posts RSS Feed: Edge program
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Edge program

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Message
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Edge program
    Posted: 13 Jan 2016 at 19:45
Hvis det har interesse, vil jeg da gerne tilbyde lidt assistance i det omfang, jeg evner.


Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 09:18
Her er den anden tråd, hvor meget har været diskuteret. Jeg tror, at Henrik stadig tror, at der er fejl i min beregning, men det er der IKKE.

Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 19:29
Ok, tak. Jeg prøver lige at kigge tråden i linket igennem.
Så kan vi evt. lige vende det på lørdag, hvis der bliver lidt tid.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 20:04
Tråden siger ikke så meget, for du har ikke mit Mathcad-dokument. Anyway, det er jo lige-ud-ad-landevejen- matematik, når man kender/forstår modellen - og hvis jeg skal være helt ærlig, så gider jeg faktisk ikke bruge så meget mere tid på den side af sagen (blot pointere at hvis Henrik vil have det op at køre, så har han fået ALT i mindste detalje). 

Edited by USXX - 15 Jan 2016 at 11:40
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2016 at 21:46
Helt i orden. Forståeligt nok.
Hvis Henrik ønsker lidt assistance, så står tilbuddet i hvert fald.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Feb 2016 at 08:37
Der arbejdes på sagen og det skal nok komme op at køre. 2016 bliver året Smile
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Feb 2016 at 08:47
Fantastisk Smile
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Feb 2016 at 08:56
Ja, historisk set er det en optimistisk udmelding. Men jeg tror, vi kan nå det i år Wink
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2016 at 21:38
Så kører der en hjemmesideapplikation (php) off-line på min pc.

Jeg har sammenlignet lidt resultater med tilsvarende simuleringer i Edge (Tolvan) og det hele ser fint ud.
Der er tale om forskellige modeller, der i bund og grund behandler selve kantdiffraktionen på samme måde.
Den største forskel i modellerne ligger i måden hvorpå enhedens udstrækning (størrelse) beskrives og hvorledes den påvirker strålingskarakteristikken.
Modellen på Speakerbuilder vil indtil videre blive den præsenteret af Tore A. Skogberg (præsenteret her). Modellen på Speakerbuilder behandler kun 1. ordens diffraktions elementer.

Nedenfor har jeg sammenlignet (i Excel) 3 simuleringer med resultater fra Edge.

Alle simuleringer er på en rektangulær baffel 100cm x 30cm (H x B). Enheden placeres i en højde på 85 cm, altså 15 cm fra toppen. Enheden sidder midt i baflen - altså 15 cm fra hver side.

Første simulering er på en 2.5 cm (diameter) diskant. Der "måles" i 100 m afstand, On-axis.



Dernæst samme simulering blot i 2 meters afstand og 30 grader off-axis.



Endelig en større enhed på 15 cm i diameter - 100 meter afstand on-axis.



En udfordring i "Edgy" er, at baffelsteppet bliver mindre end 6 dB, når "måleafstanden" kommer ned i samme størrelse som den længste baffeldimension.
Det er som sådan ikke en fejl (tror jeg). Tolvan's Edge har på samme vis nogle udfordringer, som dog er knapt så udtalte i de viste simuleringer.

"Edgy" skal nu testes færdig (off-line) og dernæst kobles op til den hjemmeside, syncroniq gjorde klar for et par år siden Wink
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz