Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Hjørne sub..
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Hjørne sub..

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjørne sub..
    Posted: 25 Mar 2013 at 21:02
Hej Med jer.

Jeg er ved at lave line source ht. (line source mini hybrid) og til dem er det meget tænkeligt at jeg fÃ¥r brug for lidt assistance i det helt dybe, 80-100 hz. i virkeligheden er det mÃ¥ske ikke helt nødvendigt, men hvis det nu skal være rigtig godt (og det ville da være dejligt om det blev det), tror jeg det er det der skal til. 

Det ville jo være oplagt at lave subber, som line source, men det synes jeg ikke rigtig jeg har plads til. Det bliver for klemt. jeg er ogsÃ¥ blevet forslÃ¥et at lave flere subs, mÃ¥ske seks i alt, som sÃ¥ kunne fordeles rundt om pÃ¥ gulvet, for at give bedre spredning af bassen. Det er heller ikke en dum ide, tror faktisk det kunne blive rigtig godt, men mÃ¥ske ike den optimale løsning for familien med fire børn, hvor to er under to Ã¥r. SÃ¥ derfor og fordi jeg er stærkt inspireret af et lignende projet (bare større), kunne hjørne subs mÃ¥ske lige være sagen.. 

Det der skulle være sgaen ved hjørne subs, er mÃ¥den de kobler til rummet pÃ¥. Ideen er simpelthen at lave et trekantet kabinet, der sÃ¥ skubbes helt op i hjørnet. ideelt skal enheden, eller enhedener, placeres lige mellem loft og gulv. Jeg er ikke sikker pÃ¥ det bliver sÃ¥dan her hos mig, men noget over gulv skal de hæves. 

Enhederne jeg gerne vil bruge er to stk. af  AT´s nye 15 tommer med sandwich membran ( kun en i hver side).

Har du erfaringer med sådanne subs, må du meget gerne dele dem.

Mvh. Søren
fint skal det være..
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mar 2013 at 10:24
Jeg har ikke prøvet det af, men jeg har tit tænkt over det.
Det ville gøre det noget mere diskret mm.
 
I mine planer skulle hele fronten 'gemmes' væk med frontsof og så skulle miniDSP prøves af.
Men det må blive engang ude i fremtiden for mit vedkommende.
 
Har du link til basserne ? Hvad er dimensionerne på dit rum ?
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mar 2013 at 11:39
http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|a|949|||

Har ikke lige de eksakte mål på mit rum, men det er lidt specielt, idet det er ca 3,5 bredt og på den lange led, går det ud i et køkken/alrum. Så det er et ret stort rum, men ikke så stor en afdeling, der hvor ht. står.

Mvh.
fint skal det være..
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mar 2013 at 16:02
Den enhed ser meget lækker ud.
Ved ikke noget om specs, men den er nice at se på Wink
 
Hilsner
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mar 2013 at 17:12
Ja det er en ret cool enhed. Har haft 10" tommer versionen og den rigtig god. Denne her kan gå dybere ned og er faktisk ret effektiv.
fint skal det være..
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz