Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Nye kurver til sommer
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Nye kurver til sommer

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nye kurver til sommer
    Posted: 20 Mar 2013 at 20:30
Thor: Tak for din indsats. Nu lyder spørgsmålet. Kan der opstå problemer når 2 forskellige motore (hypex og nad) skal trække samme maskine? 
Venligst Michael
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2013 at 21:24
Som jeg har erfaret. så er det vigtigst er der er homogenitet i det øvre område, dvs i sammenhængen af mellemtone og diskant. så med f.eks hypex i bunden og din NAD til toppen, så skulle det virke fint.
Du kan jo også lade Hypex slæbe toppen også og så bare bruge NAD'en til forforstærker(kræver jo så 2 stk Hypex). Måske er der lidt forskel. Det vigtigste er mest om du kan høre det eller ej. og herfra tager en beslutning. Måske giver Hypex noget ekstra klarhed og måske lyder NAD'en lidt mere musikalsk - dine øre skal tage beslutningen Smile
Min pointe før, var blot at du kunne "nøjes" med EN hypex først til bunden, og så bruge NAD'en til toppen. Hvis det så ikke virker tilfredstillende, så kunne du lettere komme videre derfra.
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2013 at 23:26
Jeg har altid været tilfreds med lyden fra min nad, jeg tænkte bare at når jeg nu alligevel skulle ud i noget med aktiv i så kunne jeg jo lige så godt gøre det fuldt ud. Jeg kan godt se at ground sound er mere eftertragtet men til det er mit buget ikke stort nok. Jeg står også også overfor at skal investere i en dac så tidligere nævnt løsning virker for mig til at være en ideel løsning, men jeg kan statistisk set godt tage fejl LOL 
Venligst Michael
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mar 2013 at 08:11
hehe. Hvis vi først snakker statistik, så burde vi jo også vide mere, når vi har prøvet mere. Og det kan også slå fejl Smile Jeg har selv tænkt det samme med penge. Og ud over at man selvfølgelig skal prioritere, så vil jeg mene at lidt mangel på finanser, rent faktisk får os til at overveje vores køb bedre - hvilket jo netop burde være en god ting - for os - bare ikke for bankerne WinkLOL
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mar 2013 at 10:42
1. Jeg kan kun være enig.

2. Den sidste sætning (forudsat den bliver brugt på rette tid og sted) burde kunne sikre dig stillingen som vores næste finans minister Clap
Venligst Michael
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mar 2013 at 20:07
hehe.. jeg har mange sjove ideer omkring samfund, politik og økonomi. men flere af disse ideer, gør nok allerede at jeg ikke ville komme ind for døren på borgen, til at begynde med Wink
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mar 2013 at 10:22
Nu er jeg af flere blevet opfordret til at vælge en http://www.rabu-acoustics.dk/index.php?route=product/product&path=59_65&product_id=67 som mellemtone i stedet for den oprindelige valgte http://www.rabu-acoustics.dk/index.php?route=product/product&path=59_65&product_id=64 Det råd har jeg valgt at følge. jeg mener det er jo ikke noget ved at rådføre sig med folk der ved noget hvis man ikke vil lytte. Jeg har så på tegningen nedenunder sat en http://www.rabu-acoustics.dk/index.php? ind i stedet for denne http://www.rabu-acoustics.dk/index.php?route=product/product&path=59_63&product_id=52 Er der noget ved udskiftningen af disse 2 diskanter der kan præsentere sig som et problem Smile 






Edited by Bapu - 26 Mar 2013 at 10:23
Venligst Michael
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Apr 2013 at 21:38
Der er sket en "mindre " ændring i planen. Så derfor bliver der bygget en 3vejs med følgende enheder.




Der følger nedenunder et par tegninger.

Mellemtone kammeret er 5.8 liter og basserne får 89 liter at more sig i. De mål er dog uden blygummi og filtplader samt port og delefilter som selvfølgelig også optager noget plads. 










Venligst Michael
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Apr 2013 at 21:56
Nydeligt
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Apr 2013 at 22:26
lækkert, de enheder kunne jeg godt tænke mig at lytte lidt på....jeg skal til silkeborg og arbejde i uge 23 - 24 hvis det er, hehe :)

jan
Talk nerdy to me.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz