Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Nye kurver til sommer
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Nye kurver til sommer

 Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Message
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nye kurver til sommer
    Posted: 19 Mar 2013 at 20:23
Her kommer så første udkast af sommerens projekt. Lige som det sidste har det kurver men de er dog kun 20mm i bue højde hvor de andre var 40mm.

Kabinettet som ses herunder teksten har et mellemtone kammer på 9 liter og et bas kammer på 46 liter det er det bedste jeg lige kunne udregne. Hele kabinettet har en totalhøjde på 1150 hvor diskanten sidder 880 oppe lige ret i ørehøjde. Mellemtone kabinettet spidser til bagud som vist dog er tegningen kun for at ilustrere hvordan det vil blive lavet og ikke tegnet som en endelig arbejdstegning. Front og bag er lavet med facetter der måler 15*15mm.


som enheder i højtalerne forestiller jeg mig disse.

Diskant: http://www.rabu-acoustics.dk/index.php?route=product/product&path=59_63&product_id=52

Mellemtone: http://www.rabu-acoustics.dk/index.php?route=product/product&path=59_65&product_id=64

Basser: http://www.rabu-acoustics.dk/index.php?route=product/product&path=59_65&product_id=63





Nu håber jeg ydmygt at i vil ulejlige jer og fortælle mig hvad der er galt med dette udkast. jeg vil nødigt stå og være træt af denne højttaler 30 lyttetimer efter den er færdig som jeg var sidste gang.

MVH. Michael


Venligst Michael
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2013 at 08:10
Hej Michael
Som altid er der sensuelle former fra din hånd! Thumbs Up
 
Hilsner
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2013 at 09:56
Ja designet har ikke ændret sig markant. Men jeg vil denne gang ikke begynde at bygge før jeg har lavet forarbejdet. Som skrevet skulle lyden jo gerne være mere end en nyhedseffekt Ouch
Venligst Michael
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2013 at 11:31
Jeg har lagt SB17MFC35-4 ind i http://pro.speakerbuilder.dk

Jeg håber at få de andre nye enheder lagt ind også. Den ligger under NRX serien. Skal lige finde ud af hvordan det skal sorteres.
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2013 at 12:11
1000 tak for det Henrik Smile

Her er hvad jeg fik ud af mit første forsøg med speakerbuilder.pro





Nu håber jeg at det er gjort rigtigt....


Venligst Michael
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2013 at 14:05
Ser godt ud Michael Smile
Og det vil så sige at det andet er droppet?
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2013 at 14:44
Takker. Nej det andet projekt er ikke droppet, men det er dog udsat til næste gang. Det bev for meget for hende at sluge på en gang. Jeg er dog overbevist om at når hun først får fornemmelsen af den gode fyldige lyd så vil selv hun have mere. Jeg overvejer også om denne skulle drives af disse http://frequence-shop.dk/produkter/30-sub---amp-plate-amps/822-psc2-400-digital/ som i den anden vi har talt om. Så er de jo også i huset til når de andre engang bliver en realitet Stern Smile

Edited by Bapu - 20 Mar 2013 at 14:45
Venligst Michael
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2013 at 15:13
Fint fint
Og den amp kan du jo også i dette projekt bruge til semi aktiv drift som vi har talt om.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2013 at 15:36
Det var faktisk også det jeg havde tænkt på. var dog ikke helt sikker på om det var en god ide.
Venligst Michael
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2013 at 17:08
Originally posted by Bapu

Det var faktisk også det jeg havde tænkt på. var dog ikke helt sikker på om det var en god ide.


Hvis du kan gå ind i softwaren og dæmpe ved lidt forskellige frekvenser, f.eks ved en "hidsig" room-mode, med justerbar Q og gain værdi. så bliver du superglad for den. Det har jeg selv enorm glæde af ved mit groundsound. Men undersøg grundigt hvad den kan, så der ikke opstår uforudsete skuffelser - better safe than sorry Wink
Desuden er det min erfaring at sub/bas enheder i en højttaler generelt er glade for rigeligt med effekt, når man ønsker stram, dyb og veldefinere bas. Og her hjælper et aktivt system med at holde dine basser i et optimalt greb. Der er jo grænser for hvad en 6" SB kan tåle, men stadigvæk fortrækker jeg heller lidt for meget end lidt for lidt effekt Big smile
Hvad har du ellers af forstærker og pre?
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz