Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet beregninger
  New Posts New Posts RSS Feed: Kabinet teori dag
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Kabinet teori dag - Event Date: 16 Jul 2009

 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415 17>
Author
Message
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Calendar Event: Kabinet teori dag
    Posted: 17 Jul 2009 at 13:07
Jeg er MED :-)
Albert :-)
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2009 at 13:20
Henrik kunne vi evt lave et fælleskøb på de fine kabinetter?
Kan du undersøge noget?
Albert :-)
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2009 at 13:29
Hey,

Bo > Jeg har sendt en mail til Jantzen. Hvordan og igennem hvad/hvem er stadig uvist. Men når jeg ved mere, laver jeg lige en tråd.
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2009 at 13:43
Kanon :-)
Mange tak
Albert :-)
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2009 at 14:55
Helt klart! Det var hyggeligt, det må vi gøre om igen en anden gang. evt i jylland Approve
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2009 at 16:08
Jeg kastede lige Pink Floyd - Money på her hjemme for at høre det som jeg kender det og det altså bare en anelse mere frit og "in your face" end jeg husker det på holm systemet hvor jeg savede noget kant og definition tror jeg. Det lød bestemt rigtig godt på holm systemet og ualmindeligt uanstrengt og pænt, men anderledes end jeg er vant til.

Det første jeg umiddelbart lagde mærkte til da jeg høre det her hjemme var, at bassen er mere fri og har langt større definition og noget mere saft og kraft. Jeg synes bestemt at den var til stede da vi hørte holm systemet, men den manglede nok lige at blive tunet rigtigt ind.

Er sådan noget som bassens performance når vi taler definition og "hurtighed" noget som kan måles og laves om på i holm systemet? Her har rummet selvfølgelig også rigtig meget at sige, men jeg vil bestemt ikke mene, at min stue er mindre problematisk end det rum vi hørte holm på de små 15W+xt25 i.

På papiret laver holmsystemet jo hurtigt en langt bedre højttaler end alm. passiv højttaler. Men hvor meget kan man egentlig lægge i de målinger og den korrektion der bliver fortaget? Her tænker på at selvom holm systemet vil kunne få 2 forskellige højttalere til at måle næsten identisk, vil de jo ikke lyde ens, membranmaterialer ophæng osv. har jo alt sammen sin egenlyd, kabinetafstemningen har bestemt også sit bidrag.

Noget helt andet jeg kom til at tænke på er: Det er vel ikke meningen at kantdiffraktioner og reflektioner skal korrigeres væk? I så fald fjerner man jo ikke problemet. Hvis et målt peak består af både den direkte lyd og en kandiffraktion, vil man når man korrigerer for frekvens og fase, nødvendigvis ikke fjerne reflektionen men den direkte lyd som ikke fejlede noget. Der hvor jeg vil hen, er at man kan jo ikke vide når man måler hvad der er ønsket respons og hvad der er uønsket.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2009 at 16:17
Originally posted by balbrech

 

Personligt kunne jeg godt tænke mig en HEL højttalerfilter weekend..... kunne nogen lokkes med på sådan noget? Jeg har efteråret i tankerne........
 
Den er jeg med på og ligger gerne hus til igen.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2009 at 16:20
Originally posted by syncroniq

Hey,

Fedt arrangement. Manglede måske lige en regulær laplace transfer her og der (Ermm) og t=0 kunne måske sættes mere præcis LOL, men eller super hyggelig !

Jeg syntes en filterdag kunne være super hyggeligt. Dog bør produkter med efter-betegnelsen FW.... IKKE få lov at kommer med.
Glæder mig også til en Holm2LspCAD tutorial Tongue
Kunne jeg få dig til at sende en beskrivelse at de problemer du fandt med mit måleudstyr, så bygger jeg selv det på jeg har afleveret så jeg kan snakke med Clio folkene, ville være fedt hvis jeg kunne få et andet der virkede.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2009 at 16:50
Tak for en rigtig fed aften igår, jeg fik rigtig meget ud af det og skal da når ungerne skall sove hen og læse det Ulrik havde med, Ulrik kommer helt sikkert til at få nogen mails fra mig, med spørgsmål til alt muligt omkring højttalere.
I har bestemt ikke afskrækket mig, så jeg ligger gerne hus til endnu en omgang hvor vi kan kave forskellige tutorials på ukalibreret skærm (tror ikke en Phillips kan kalibreres til noget som helst LOL)
 
Vil som sagt gerne have al den feedback til Clio systemet så kan skrive til Audiomatica og få noget nyt der virker.
 
Busk
 


Edited by Busk - 17 Jul 2009 at 16:51
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jul 2009 at 17:37

Hej gutter

Det lyder sku som om i havde en rigtig god dag igår.. jeg blir mere og mere træt af at jeg blev nød til at arbejde :( (Næste gang synes jeg I/vi skal vælge en dag i en weekend)
Hvilke højtalere og udstyr lyttede i på? Kom I igennem hele Busks samling af højtalere? LOL 
hvis en af jer engang får tid, må i da gerne lave et minireferat af dagen.
 
Rune
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415 17>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz