Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: retro avance concrete !
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


retro avance concrete !

 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011 15>
Author
Message
Robert GS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 03 Nov 2011
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 46
  Quote Robert GS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: retro avance concrete !
    Posted: 04 Mar 2013 at 12:57
Hej Jan,

Meningen med tilbuddet var mest at du kunne komme til at få et hurtigt lyt på dine nye kreationer fordi det er meget nemt for mig at gøre det. Du skal nemlig bare have et par ledningsstumper fra hver enhed hængende ud af f.eks. basporten så hægter jeg bare et par Coolbacks på eller laver demoen via DCN28 og nogle effektklodser.

Nå men du er som sagt velkommen forbi til et "aktivt" lyt på dine højttalere hvis du vil. Smile

Mvh. Robert GS
Active sound - Active listening
Back to Top
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2013 at 14:02
jeg tager imod det fine tilbud med kyshånd, så må vi se hvad sån noget løber op i :)

jan
Back to Top
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mar 2013 at 20:37
SÅ sidder man en påske lørdag, og kan bare ikke vente med at få lyd ud af de små nye !! måske ikke specielt high tech...men der er lyd !:) 




de kommer så til ground sound i næste uge, spændende hvad lyd der så kommer ud af det ! og så er det vist snart tid til færdig lak og fin pusning !

jan


Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mar 2013 at 21:01
Det var ikke nemt at vente på nye legesager da man var barn. Det bliver desværre ikke nemmere med alderen Wink
Venligst Michael
Back to Top
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Apr 2013 at 20:33
Har været ude hos robert, Groundsound idag og få testet mine små babyer, og hold da fast, det der digital filter sjov kan godt nok spille !!! dire straits med " you and your freind " lød på en ganske særlig måde nærværende, som jeg ALDRIG har hørt før, jeg sad sgu og blev helt rørt !

Nu håber jeg så at de små banditter kan spille fornuftigt med lodde lodde analog filter også, til pengene er til at gå digitalt. dog fandt vi ud af at der nok skal en enhed mere på for at varetage de dybe frekvenser, så mellem registret står mere klart...så en fod med en 22W er i støbeskeen. Robert har forbarmet sig og lodder filteret sammen til mig, så nu går jeg og glæder mig ret så voldsomt til at han ringer og melder det klart :)


jeg er stadig ret begejstret over mit besøg må jeg sige, et filter der kan justeres og tweekes uden at skulle lodde hver gang tiltaler mig sgu en del.

jan
Back to Top
mebbesen73 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Mar 2011
Location: Stavanger, Nor
Online Status: Offline
Posts: 121
  Quote mebbesen73 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Apr 2013 at 21:52
Dejligt at høre de er blevet en succes Clap Så må vi jo håbe du snart har et filter til dem.
Mvh Martin
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Apr 2013 at 21:59
Det ser altså rigtig godt ud og fedt du har prøvet at høre dem aktivt, det kan man hurtigt blive glad for. :-)
fint skal det være..
Back to Top
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Apr 2013 at 03:29
Tænker....transmission line..... Bas refleks....lukket kabinet..... Til en 22 w under denne lille højttaler. Har altid været lidt imponeret over designet af en transmissionline, må jeg sige. Ogmed en 22w kan det vel gøres uden at fylde hele stuen....
Back to Top
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Apr 2013 at 00:14
Så fik vi filter på, omend det er lysår fra hvad de kunne præstere ude hos Robert GS, så synes jeg det lyder ret fornuftigt, især når jeg lige slår min sub til, da bassen virker lidt tyndbenet. nu mangler jeg kun atfå dem malet helt færdig, og poleret det sidste på fronten, så er vi i mål....for nu.



jeg har lavet et par standere, der kan bruges indtil jeg får bas delen lavet, og på plads.....der ryger så en Coolback i fra robert når den tid kommer, jeg kan ikke dy mig....efter den onde onde mand sluttede dem til hans grej, må jeg indrømme at det analoge filter ikke HELT imponerede mig helt så meget....



når det er sagt, så er jeg ret stolt af de små babyer, de spiller meget bedre end hvad jeg nogensinde har haft, og jeg synes selv de er blevet pisse flotte !:)

Jan

Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Apr 2013 at 10:42
Glæder mig til at se fremtiden, de små ser supergodt ud, så en bas sektion med en eller to 22w med sådan en front kommer jo til at se rigtigt lækker ud.
Har selv haft 25W i 60litter portet det fungere faktisk ritigt godt.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011 15>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz