Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: retro avance concrete !
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


retro avance concrete !

 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 15>
Author
Message
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: retro avance concrete !
    Posted: 03 Feb 2013 at 11:01
 

Edited by felsby - 03 Feb 2013 at 11:02
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Feb 2013 at 11:02
Originally posted by m@dsen

Det ser godt ud Thumbs Up men jeg synes det er syndt at toppen på kabinettet ikke buger som fronten Cry
Michael
Det kan den da nemt komme til, med en el-høvl eller korn 40. Er det planen måske?
Back to Top
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Feb 2013 at 13:26
ja for pokker da !

 der bliver lavet en "top" der limes på efterfølgende, og så kommer der en 18 mm birkefiner på siden der også buer " videre " nu fik jeg limet dem i aftes, og så er vi kommet til sliberiet. når det så er færdigt, så skal jeg igang med at lave buen på toppen + siderne.....bagsiden skal også have fræset ud til terminaler, og port, men der går nok en uges tid inden vi når så langt.....kan godt mærke at det kræver en del tåmodighed og ikke mindst at man ikke løber surt i det. det griber om sig når man laver andet end en firkantet klods, hehe
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Feb 2013 at 14:36
Ja pænt skal det være, og det kræver tidLOL
Michael
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Feb 2013 at 10:52
Er det bare fedtfingre på fronten? Og hvor følsom er alu'en for ridser. Det ses jo nemt når lyset skinner i dem. Ellers fedt og anderledes design Big smile
Back to Top
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Feb 2013 at 16:31
det er bare fedtfingre, jeg blev træt af at tørre dem af hele tiden, så det bliver sidste finesse, når jeg engang er færdig, ellers er det ikke følsomt for ridser som sådan synes jeg...jeg har også poleret RET meget alu igennem tiden, da jeg har sat lidt motorcykler i stand også, og fået poleret en del dæksler osv i den forbindelse

jeg håber også det bliver værd at se på når jeg engang er færdig, jeg glæder mig sgu lidt efterhånden :)

jan
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Feb 2013 at 22:21
Originally posted by xion

det er bare fedtfingre, jeg blev træt af at tørre dem af hele tiden, så det bliver sidste finesse, når jeg engang er færdig, ellers er det ikke følsomt for ridser som sådan synes jeg...jeg har også poleret RET meget alu igennem tiden, da jeg har sat lidt motorcykler i stand også, og fået poleret en del dæksler osv i den forbindelse

jeg håber også det bliver værd at se på når jeg engang er færdig, jeg glæder mig sgu lidt efterhånden :)

jan


Fedt - ved ikke om det allerede er nævnt. Men hvordan vil du sætte den fast på fronten? Hvilken type lim eller bolte?
Back to Top
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2013 at 20:59
Så fik jeg lavet svaret på spørgsmålet, om hvorledes alufronten fastgøres:



jeg bruger så noget, af det samme tætnings skumgummi, man bruger til at montere højttalere tror jeg, så er jeg sikker på jeg både får det tæt + selvfølgelig bolte + at jeg kan genbruge fronten...hvis nu !:)

jan


Edited by xion - 09 Feb 2013 at 21:00
Back to Top
xion View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 04 Jan 2013
Location: ballerup
Online Status: Offline
Posts: 148
  Quote xion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Feb 2013 at 20:17
så skete der lidt igen...toppen er blevet CNC fræset på en lille hobby hjemme maskine, af en god kammerat...her kan man så også se at jeg ikke har brugt overfræser før....man shal liiige huske at udløse låsen, efter man har fræset i en vis dybde.....INDEN man sætter den fra sig !!:(




fået sat lidt lyddæmpning fra onkel harald i også....



Et ca billed af facon af den...






Noget af det sidste, er disse her finér plader, der selvfølgelig også skal følge faconen...de vejer altså ret godt til efterhånden.....



ja....nu er jeg så langt så det er ved at være seriøst omkring filter....jeg fik jo købt det filter der egentligt er beregnet til troels graversen's XT så det må jeg nok bruge til at starte med...selvom det jo så ikke er tunet til den baffel bredde jeg har ( dog er afstandsmål mellem enheder osv korrekt ) og så er facon på kabinet heller ikke helt det samme....hvad siger i ? er det ok at bruge det filter ? eller skal jeg få lavet et helt andet ?


Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Feb 2013 at 20:43
Det er bare 10-4 det der, Jan Thumbs Up
De vejer sikkert godt.
 
Prøv evt. hør Busk af om han gider at hælpe dig med måling/filter.
Det andet går ikke.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 15>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz